Mercedes-Benz Klasy E pręży się na nowych zdjęciach

Po co? Niemiecki producent wyczuł, że ich najnowsze wcielenie Klasy E nie spotkało się z najlepszym przyjęciem, ale czy nowa paczka zdjęć i filmik coś zmieni? Przypomnijmy sobie, co zmieniło się po ostatnich kuracjach odświeżających Mercedesa Klasy E.

Po co? Niemiecki producent wyczuł, że ich najnowsze wcielenie Klasy E nie spotkało się z najlepszym przyjęciem, ale czy nowa paczka zdjęć i filmik coś zmieni? Przypomnijmy sobie, co zmieniło się po ostatnich kuracjach odświeżających Mercedesa Klasy E.

Mercedes wzbogacił swoją ofertę o wszystkie warianty nadwozia nowej Klasy E: kombi, sedan, coupe oraz cabrio. Na naszym rynku Mercedes-Benz Klasy E w nadwoziu Sedan startuje z cennikiem od poziomu 175 tysięcy złotych. Za wariant kombi trzeba zapłacić minimum 188 tysięcy, wersja coupe to koszt 182 500 natomiast Cabrio startuje od kwoty 199 tysięcy.

Oczywiście do tego należy doliczyć liczne opcje, wersje silnikowe, dodatki etc., więc cena np. za model E 63 AMG S 4Matic może zatrzymać się w okolicach 600 tysięcy złotych. To ogromna kwota, ale jeśli ktoś może sobie pozwolić na taki wydatek z pewnością będzie zachwycony - rodzinny sedan, który potrafi zawstydzić niejedno superauto.

Pod maską zamontowano sprawdzony, 5,5-litrowy silnik V8 bi-turbo podkręcony do 557 KM osiąganych przy 5500 obr./min z momentem obrotowym sięgającym poziomu 720 Nm w zakresie między 1750 a 5250 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w modelu z nadwoziem sedan zajmuje 4,2 sekundy. W wariancie z napędem na cztery koła 4MATIC przyspieszenie zajmuje zaledwie 3,7 sekundy w wersji sedan i 3,8 w wariancie kombi.

Mercedes często wspomina również o modelu E63 AMG S 4Matic w dwóch wersjach nadwoziowych - kombi i sedan. Auta w tej wersji posiadają zmieniony tylny dyferencjał oraz mocniejszą wersję tego samego silnika - 585 KM przy 5500 obr./min oraz 800 Nm w zakresie 1750-5000 obr./min. Taka wersja osiąga 100 km/h w czasie 3,6 sekundy w wersji sedan oraz 3,7 w wariancie kombi. Bez względu na wersję, wszystkie modele mają elektroniczny ogranicznik prędkości do 250 km/h.

Moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni AMG SPEEDSHIFT MCT z kilkoma trybami pracy do wyboru: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) oraz M (Manual). W opcji dostępne są ceramiczne hamulce z wentylowanymi i nawiercanymi tarczami o średnicy 360 mm. W normalnej wersji AMG hamulce mają srebrne zaciski, zaś w wariancie S-Model czerwone.

Mercedes E63 AMG S-Model wyposażono w 19-calowe felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 255/35 R19 z przodu oraz 285/30 R 19 z tyłu. Wersja z napędem na tylną oś trafiła do sprzedaży już w kwietniu, natomiast model 4MATIC oraz wersja S-Model pojawi się w czerwcu. Czy przyzwyczailiście się już do zmienionej stylistyki, czy nadal Was drażnią przednie światła i inne dodatki?

Dodano: 10 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .