Mercedes EQS, czyli elektryczna przyszłość Klasy S i zapowiedź nowego „elektrodesignu”

Zaprezentowany we Frankfurcie prototypowy Mercedes Vision EQS jest wyraźną deklaracją, że Daimler zamierza całą swoją gamę modelową wprowadzić na ścieżkę elektromobilności.

Stylistyka zaprezentowanego prototypu pełna płynnych linii jest niezwykle futurystyczna i pełna nowatorskich rozwiązań. Do takich możemy zaliczyć z pewnością reflektory Digital Light z czterema modułami soczewek holograficznych, zintegrowane z 360-stopniowym pasem świetlnym, które pozwalają na niemal nieograniczoną liczbę wariantów oświetlenia. Z kolei cyfrowa przednia osłona w formie matrycy świetlnej składa się z 940 diod LED w trzech wymiarach i za jej pośrednictwem możliwa będzie pewna forma komunikacji z otoczeniem.

Ciekawie prezentuje się również logo Mercedesa – 229 podświetlanych, pojedynczych gwiazd tworzy z tyłu płynnie wkomponowany w nadwozie pas świetlny. Do tego dodajmy jeszcze 24-calowe, wieloramienne obręcze, które swoim designem nawiązują do wzornictwa biżuterii.

Projektanci kabiny Visiona EQS z pewnością wzorowali się na stylistyce luksusowych jachtów. Takie wrażenie można odnieść przyglądając się zwłaszcza otaczającej kierowcę i przedniego pasażera desce rozdzielczej. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość prezentacji różnych treści niemal na całej powierzchni deski rozdzielczej. Przestrzeń do wyświetlania informacji zapewniają organicznie pojawiające się ekrany oraz powierzchnie projekcyjne, a także inteligentne oświetlenie Connected Light.

Komfortową i luksusową atmosferę wewnątrz prototypu zapewnia wybór materiałów wykończeniowych. Co warte podkreślenia – również ekologicznych. Wysokiej jakości mikrofibra Dinamica w kolorze krystalicznej bieli wykonana została z przetworzonych butelek PET, do tego mamy wykończenia z drewna klonowego oraz syntetyczną skórą o fakturze podobnej do skóry nappa. Do pokrycia podsufitki wykorzystano specjalną tkaninę z dodatkiem przetworzonego plastiku „oceanicznego”.

Napęd Mercedesa EQS jest naturalnie elektryczna — przy obu osiach zamontowano po jednym silniku elektrycznym zapewniając tym samym napęd na wszystkie koła. Dzięki mocy ponad 350 kW (ok. 470 KM) i natychmiast dostępnemu momentowi obrotowemu o wartości 760 Nm Vision EQS przyspiesza ze startu do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy.

Według Mercedesa pojazd studyjny oferuje zasięg do 700 km w cyklu WLTP. Zakładając moc ładowania na poziomie 350 kW, „tankowanie” akumulatora do 80% trwa mniej niż 20 minut.

Podobnie jak w przypadku współczesnych seryjnych modeli Mercedesa, w konstrukcji prototypu EQS wykorzystano mieszankę wielu materiałów – stali, aluminium i włókna węglowego oraz trwałych materiałów z surowców wtórnych. Pozwala to optymalnie spełniać wymagania dotyczące lekkiej konstrukcji, wytrzymałości oraz efektywności kosztowej.

Dodano: 4 lata temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Mercedes
Zobacz inne artykuły
Volvo EX90: eleganckie, bezpieczne i wydajne
Petrolhead czy eko – kim jesteś?
Większy zasięg na jednym ładowaniu, lepsze osiągi – nowy układ hybrydowy Volvo Recharge
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .