MINI Countryman JCW - wreszcie ciekawy model?

MINI Countryman nigdy nie był uważany przez fanów marki za pełnoprawnego MINI. Największy model nie prezentował się najlepiej, na szczęście Grupa BMW postanowiła dodać nieco wigoru swojemu "wieśniakowi". Nowa wersja zadebiutuje już w Genewie, a czy ma coś ciekawego do zaoferowania?

MINI Countryman nigdy nie był uważany przez fanów marki za pełnoprawnego MINI. Największy model nie prezentował się najlepiej, na szczęście Grupa BMW postanowiła dodać nieco wigoru swojemu "wieśniakowi". Nowa wersja zadebiutuje już w Genewie, a czy ma coś ciekawego do zaoferowania?

Otóż tak, ma, choć wielkiej rewolucji nie uświadczymy. Otóż w Genewie zadebiutuje nowy MINI Countryman w wersji JCW, czyli mówiąc szerzej - John Cooper Works. Wielu fanów marki z pewnością zna te słowa, które jednoznacznie kojarzą się z mocnym silnikiem i świetnymi właściwościami jezdnymi. Czy tak jest i w tym przypadku?

Okazuje się, że tak i mamy na to kilka dowodów. Po pierwsze autko otrzymało napęd na cztery koła znany również pod nazwą ALL4 w standardzie. Napęd będzie generowany przez mocny, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6-litra. Jednostka wyposażona jest w podwójną turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa. A jaką moc generuje ta jednostka?

Co prawda moc nie powala, ale ma bardzo przyjemną wartość 215 KM. Moment obrotowy sięga wartości 280 Nm, zaś po zastosowaniu funkcji overboost dostajemy zastrzyk kolejnych 20 Nm. Jeśli zdecydujemy się na standardową, sześciobiegową skrzynię manualną, pierwszą setkę na liczniku ujrzymy po upływie 7 sekund, zaś prędkość maksymalna sięgnie 225 km/h.

Jeśli jednak zdecydujemy się na sześciobiegowy automat, który jest po raz pierwszy oferowany w modelu JCW, przyspieszenie się nie zmieni i nadal wyniesie 7 sekund do setki, jednak prędkość maksymalna minimalnie spadnie do 223 km/h.

Podobnie jak większość modeli sygnowanych nazwiskiem Johna Coopera, tak samo nowy Countryman otrzyma sportowe zawieszenie, które w tym przypadku zostało obniżone o 10 mm, bardziej agresywny układ wydechowy, aerodynamiczne dodatki nadwozia a także duże, 18-calowe felgi. Ponadto otrzymamy tak zwany Sport Button, który podkręca czułość silnika, poprawia jego dźwięk, a także poprawia reakcję układu kierowniczego.

Zapewne już niedługo dowiemy się kiedy nowa wersja trafi do salonów oraz jaka będzie jej cena. Ciekawi nas różnica w cenie między wersją standardową, a JCW.

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .