Mitsubishi GT-PHEV Concept

Wystawa w Paryżu jest miejscem oficjalnej premiery koncepcyjnego SUV-a Mitsubishi, który z jednej strony prezentuje nowy język stylistyczny japońskiej marki, z drugiej zaś nową koncepcję napędu.

Cechą charakterystyczną nowego SUV-a jest przedni grill Dynamic shield, który posiada ruchome listewki, obniżające opór powietrza, a także zapewniające optymalne chłodzenie układu PHEV. Uwagę przyciągają również światła, podzielone na dwie części - w górnej mamy światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy, zaś w dolnej światła mijania i drogowe. Takie ułożenie ma sprawić, że światła mijania oraz drogowe będą w mniejszym stopniu oślepiać innych kierowców oraz pieszych.

Z profilu uwagę zwracają pozioma maska, płaski dach i ostre przetłoczenia boczne. W tylnej części pojazdu główną cechą konceptu są połączone lampy, które rozciągają się przez całą szerokość tylnego pasa w pojedynczej linii. W dolnej części zderzaka umieszczono nakładkę ochronną, zaś gumowa powłoka podobna do tej, którą zastosowano na przednim zderzaku, daje wrażenie trwałości i odporności na czynniki zewnętrzne. 

Również wewnątrz znajdziemy nową stylistykę, której motywem przewodnim jest pozioma deska rozdzielcza. Taki układ zapewnia lepszy, panoramiczny widok tego, co się dzieje przed pojazdem. Monitory po obu stronach wskaźników przekazują obraz z kamer i pełnią funkcję lusterek wstecznych, pokazując widok za samochodem. Z kolei wyświetlacz heads-up na dole przedniej szyby wyświetla prędkość, z jaką porusza się pojazd i niezbędne wskazówki nawigacji, poprawiając bezpieczeństwo poprzez ograniczenie konieczności odrywania oczu od drogi przez kierowcę.

GT-PHEV Concept wykorzystuje zaawansowany i wykorzystywany wyłącznie przez MMC układ napędowy PHEV. Korzysta on z trzech silników elektrycznych (układ Triple-Motor, zamiast obecnie używanego Twin-Motor), oraz jednostki spalinowej o pojemności 2,5 litra. Akumulatory nowej generacji o wysokiej gęstości energii i pojemności 25 kWh zostały umieszczone pod podłogą. Dzięki temu, koncepcyjny pojazd ma zasięg 120 km podczas jazdy z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej oraz całkowity zasięg rzędu 1200 km z pełnym zbiornikiem paliwa oraz naładowanymi w pełni akumulatorami.

Energia elektryczna do układu napędowego Triple Motor 4WD jest dostarczana za sprawą pojedynczego silnika elektrycznego o mocy 90 kW dla przednich kół i dwóch silników elektrycznych o mocy 45 kW każdy dla tylnych kół. Układ napędowy korzysta także z opracowanego przez Mitsubishi zintegrowanego systemu kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All Wheel Control). Składa się on z aktywnej blokady mechanizmu różnicowego z przodu (AFD), kontrolującej rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednie koła, układu aktywnej kontroli znoszenia Active Yaw Control (AYC) z tyłu oraz aktywnej kontroli stabilności ASC i przyczynia się do znaczącej poprawy zachowania auta podczas przyspieszania, pokonywania zakrętów i hamowania.

Dodano: 7 lat temu,
autor: Wojtek Traczyk,
zdjęcia: Mitsubishi
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .