Najmocniejsza Octavia wjeżdża na polski rynek

245 koni mechanicznych. Taką mocą dysponuje najmocniejsza odmiana kompaktowej Skody, która właśnie debiutuje na polskim rynku. Cenniki startują od kwoty 129 120 zł.

Do tego momentu miano najmocniejszej dzierżyła wersja 230-konna, jednak dla Skody widocznie było to za mało. W wariancie RS245 zmodyfikowano nieco dwulitrową jednostkę TSI, czego efektem jest większa o 15 KM moc maksymalna. W połączeniu z nową, siedmiostopniową przekładnią DSG oraz elektrohydraulicznie kontrolowaną blokadą mechanizmu różnicowego VAQ, Skoda Octavia RS245 jest w stanie rozpędzić się do prędkości 100 km/h w czasie 6,6 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. W ofercie znajdziemy również wariant z manualną przekładnią, a także obie wersje nadwoziowe Octavii.

Najmocniejsza Octavia wyróżniać się będzie również nieco swoim wykończeniem oraz wyposażeniem. Z zewnątrz możemy ją rozpoznać po takich detalach jak kontrastowe, czarne wykończenie ramek okiennych, atrapy chłodnicy, lusterek bocznych, końcówek układu wydechowego, a dla wersji kombi także relingów dachowych. Auto stoi na 19-calowych obręczach ze stopów lekkich o wzorze XTreme. Do wyboru będą cztery wersje kolorystyczne - podstawowa Czerwień Corrida, Biel Moon, Czarny Magic oraz Szary Steel.

Wewnątrz RS245 odróżnimy poprzez czarne wykończenia oraz elektrycznie sterowane fotele o sportowym profilu z czerwonym bądź szarym wykończeniem. Standardowo fotele pokryte są tapicerką ze skóry naturalnej i Alcantary. 

Sportowego ducha mają dodawać również: podrasowany dźwięk, dobywający się z układu wydechowego oraz nowe funkcje wyświetlacza koło zegarów, w tym głównie funkcja mierzenia czasów okrążeń, a także poszerzony zakres monitorowanych osiągów.

Podstawowy wariant Octavii RS z manualną przekładnią kosztuje od 129 120 zł, zaś wersja z przekładnią DSG od 137 120 zł. W obu przypadkach dopłata do wersji kombi wynosi 5 280 zł. Dodajmy, że 230-konny RS kosztuje od 115 560 zł (kombi 119 840 zł, a wersja z DSG od 123 560 zł), zaś odmiana wysokoprężna od 116 940 zł (kombi od 121 220 zł, wersja DSG od 124 950 zł, zaś z napędem 4x4 od 133 600 zł).

Dodano: 6 lat temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Skoda
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .