Nowa Klasa E na każdy teren

Tak zwane uterenowione modele może nie są aż tak popularne jak crossovery czy SUV-y, ale również mają grupę wiernych fanów. Dlatego Mercedes z nową generacją Klasy E postanowił zawalczyć właśnie o tych klientów, którzy potrzebują komfortowego modelu, którym od czasu do czasu można bez większych obaw zjechać z asfaltu.

Większy prześwit, napęd na cztery koła, osłony podwozia, dodatkowe nakładki na progach i plastikowe osłony nadkoli, a także przestylizowana osłona chłodnicy i przedni zderzak, który ma imitować orurowanie typowe dla aut terenowych. Tak w skrócie można opisać najważniejsze modyfikacje, którymi wersja All-Terrain będzie się odróżniać na drodze od standardowych odmian nowej E-klasy. Do wyboru będą trzy wzory felg w rozmiarze 19 lub 21 cali.

Wnętrze, którego wykończenie bazuje na wersji Avantgarde, wyróżnia się dekoracyjnymi wstawkami z drewna, aluminium oraz włókna węglowego.

E-klasa All-Terrain w momencie debiutu rynkowego oferowana będzie w jednej wersji silnikowej E 220d 4Matic, w której pod maską pracuje czterocylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności dwóch litrów, która rozwija moc 194 KM (przy 3800 obr/min) i maksymalny moment obrotowt 400 Nm (1600-2800 obr/min). Silnik ten będzie współpracował z 9-stopniową przekładnią automatyczną 9G-Tronic. Do 100 km/h wariant ten będzie się rozpędzał w 8 sekund i będzie w stanie pojechać z prędkością 232 km/h, a średnie spalanie ma wynosić 5,1 l/100 km.

Standardem, obok napędu na cztery koła 4Matic, będzie pneumatyczne zawieszenie Air Body Control oraz system Dynamic Select, oferujący pięć trybów jazdy. Kierowca będzie miał możliwość regulowania zawieszenia w zakresie 39 mm - od 121 do 156 mm. W trybie All-Terrain prześwit będzie się automatycznie zwiększał o 2cm po przekroczeniu prędkości 35 km/h. W porównaniu do standardowej E-klasy kombi zawieszenie zostało podniesione o 29 mm.

Mercedes Klasa E All-Terrain zadebiutuje na wystawie w Paryżu, a na rynku pojawi się na początku przyszłego roku. Przyjdzie mu się wówczas zmierzyć nie tylko z Audi A6 Allroad, ale również nowym Volvo V90 Cross Country.

Dodano: 7 lat temu,
autor: Wojtek Traczyk,
zdjęcia: Mercedes
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .