Nowa Toyota Hilux - odpowiedź na Navarę

Po ponad dekadzie od premiery poprzedniej generacji popularnego pick-upa, Toyota zaprezentowała wreszcie nową generację modelu Hilux.

Po ponad dekadzie od premiery poprzedniej generacji popularnego pick-upa, Toyota zaprezentowała wreszcie nową generację modelu Hilux.

Japońskie pick-upy, a zwłaszcza te produkowane przez Toyotę od zawsze cieszyły się opinią twardych i nie tyle niezawodnych, co wręcz niezniszczalnych aut. Kilka razy udowodnili to prezenterzy w programie Top Gear.

Minęły jednak lata, a z roku na rok samochody coraz bardziej faszerowane są elektroniką, która jak wiadomo zawodzi znacznie częściej niż elementy mechaniczne. Czy nowa Toyota Hilux dorówna poprzednikom?

Pod względem stylistycznym znacznie ich przewyższa. Przód auta narysowany został z zupełnie nowym pomysłem, reflektory są znacznie większe, a dodatkowe paski LED połączone z osłoną chłodnicy.

Pokaźny wlot powietrza z boków otoczony jest mocno wciśniętymi w przedni zderzak światłami przeciwmgłowymi, to wszystko w połączeniu z 17- lub 18-calowymi felgami tworzy sportowe wrażenie, zwłaszcza z czerwonym lakierem nadwozia.

We wnętrzu trochę lepsze materiały wykończeniowe, na które w pick-upach na starym kontynencie nie zwraca się aż tak znacznej uwagi. Pojawił się także nowy system multimedialny z 7-calowym dotykowym ekranem, a także poprawiony układ ogrzewania i klimatyzacji.

Pod maską pojawią się trzy silniki Diesla oraz jeden benzynowy:

Diesel 2,4 l D-4D 190 KM i 400 Nm

Diesel 2,5 l D-4D 102 KM i 260 Nm

Diesel 2,8 l D-4D 176 KM i 450 Nm

Benzyna 2,7 l 165 KM i 245 Nm

W zależności od jednostki napędowej moc może być przenoszona na tylną oś lub na cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej przekładni lub nowej, sześciostopniowej skrzyni automatycznej Super ECT.

Do tego dochodzą systemy wspomagające uzyskanie optymalnego poziomu przyczepności niezależnie od warunków panujących na drodze czy też stanu samej drogi.

Wśród nich wymienić mozna Active Traction Control (A-TRC), Downhill Assist Control ułatwiający zjeżdżanie z ze wzniesienia czy Hill-start Assist Control, który z kolei wspomaga podjazd pod wzniesienie.

Dodano: 8 lat temu,
autor: Bartosz Pokrzywiñski,
zdjęcia: Toyota
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .