Nowy Range Rover pokazany - detale specyfikacji

Czwarta generacja Land Rovera Range Rovera została pokazana. Miejsce i atmosfera debiutu byłą dość nietypowa - premiera auta odbyła się w The Royal Ballet School w Richmond w Londynie. Sprawdźmy co oferuje nowy brytyjski arystokrata w gumowcach i ogrodniczkach.

Czwarta generacja Land Rovera Range Rovera została pokazana. Miejsce i atmosfera debiutu byłą dość nietypowa - premiera auta odbyła się w The Royal Ballet School w Richmond w Londynie. Sprawdźmy co oferuje nowy brytyjski arystokrata w gumowcach i ogrodniczkach.

Co prawda auto zostało już pokazane jakiś czas temu, ale tym razem mamy do czynienia z oficjalną i pełną informacją na temat nowego Land Rovera Range Rovera. Ponadto ujawniono informację, że w przyszłości do oferty może trafić auto z jednostką hybrydową opartą o silnik Diesla. To może być ciekawe, ale tymczasem przejdźmy do głównego bohatera.

"Nowy Range Rover zachowuje swój niepowtarzalny charakter - połączenie luksusowej limuzyny, wysokich osiągów i świetnych własności jezdnych w terenie." - powiedział John Edwards, dyrektor generalny marki Land Rover.

"Ten czysty i elegancki design oraz rewolucyjna, lekka konstrukcja pozwoliły nam stworzyć niezwykle luksusowe oraz świetnie prowadzące się auto dla wszystkich klientów." - dodał. Nowy Range Rover będzie oferowany na 170 rynkach na całym świecie. W Wielkiej Brytanii, bazowa wersja będzie kosztować 71 296 funtów.

Za tą kwotę dostaniemy bazowy wariant z 3,0-litrowym silnikiem TDV6. Jeśli chcemy topową wersję Autobiography z 5,0-litrowym doładowanym silnikiem musimy wyłożyć sumę 98 395 funtów. Jeśli chodzi o model, podobnie jak następne generacje pojawiające się na rynku - auto jest większe i lżejsze.

W tym przypadku odchudzanie jest rekordowe. Jak donosi serwis Carscoop, nowa, czwarta już generacja Land Rovera Range Rovera jest aż o 420 kilogramów lżejsza od poprzednika. Nie wiem czy wymontowali całe wnętrze, czy poucinali podłogę, ale postęp jest ogromny. Owszem, to duże auto, ale teraz jest jeszcze większe, mocniejsze i na dodatek lżejsze.

Na starcie w Europie pojawią się trzy silniki. Na szczycie stawki plasuje się oczywiście 5,0-litrowa jednostka benzynowa V8 o potężnej mocy 510 KM. Dla ludzi normalnych przygotowano dwa silniki Diesla: bazowy 3,0-litrowy TDV6 o mocy 258 KM oraz 4,4-litrowy SDV8 o mocy 339 KM. Wszystkie jednostki współpracują z 8-biegowymi skrzyniami automatycznymi.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .