Nowy Renault Clio 4 zrzuca płaszczyk kamuflażu

Po przeszło 22 latach od wprowadzenia pierwszego modelu Clio i sprzedaży przeszło 11,5 miliona egzemplarzy na rynkach w 115 krajach, francuski producent wreszcie zaprezentował nową wersję modelu.

Po przeszło 22 latach od wprowadzenia pierwszego modelu Clio i sprzedaży przeszło 11,5 miliona egzemplarzy na rynkach w 115 krajach, francuski producent wreszcie zaprezentował nową wersję modelu.

Oficjalna premiera modelu nastąpi już na Salonie Samochodowym w Paryżu, ale my już teraz ujawnimy Wam garść ciekawych informacji na temat tej nowości. Autko będzie oferowane jako 5-drzwiowy hatchback udający 3-drzwiowy model dzięki klamce ukrytej w słupku C. Gustowny zabieg podnoszący walory estetyczne i użytkowe auta, choć z drugiej strony wielu klientów wolałoby tradycyjną wersję 3-drzwiową.

Auto ma być około 100 kilogramów lżejsze od swojego poprzednika, co powinno pozytywnie wpłynąć na jakoś prowadzenia się auta. Wewnątrz auta znajdziemy ciekawą deskę rozdzielczą z cyfrowym prędkościomierzem oraz bardzo gustowną, minimalistyczną konsolą centralną. Głównym składnikiem będzie 7-calowy wyświetlacz systemu infomedialnego oraz nawigacji.

Renault twierdzi, że szczególną uwagę przyłożył do personalizacji auta, dzięki czemu lista dodatkowego wyposażenia ma być niezwykle bogata. Klienci będą mogli również wybierać różne opcje zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz auta - od kolorystyki otoczenia grilla, przez boczne akcenty w drzwiach, po elementy deski rozdzielczej, paneli drzwi, kierownicy, drążka zmiany biegów czy dywaniki.

Auto trafi na rynek Europejski już jesienią tego roku z dwoma silnikami do wyboru. Będzie to nowa 0,9-litrowa benzynowa jednostka trzycylindrowa z turbiną Energy TCe o mocy 90 KM z momentem obrotowym sięgającym 135 Nm. Średnie zużycie paliwa w tym silniku ma osiągnąć poziom 4,3 l/100km.

Równie ciekawie wygląda nowy 1,5-litrowy czterocylindrowy turbodiesel również o mocy 90 KM, który średnio będzie zużywał zaledwie 3,2 l/100km. Na początku 2013 roku do oferty trafi jeszcze jedna jednostka - 1,2-litrowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 120 KM z momentem obrotowym o wartości 190 Nm. Jednostka będzie połączona z 6-biegową skrzynią EDC (Efficient Dual Clutch) w standardzie.

Dla spragnionych wrażeń dobra informacja - Renault potwierdził, że już wkrótce wypuści flagowy model RenaultSport Clio 4 z 1,6-litrowym silnikiem o mocy 200 KM. Szykuje się bardzo ciekawa oferta. Z niecierpliwością czekamy na pierwszy cennik modelu.

Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .