Opel Insignia GSi wjeżdża do Polski. Znamy ceny

Największa impreza flotowa w naszym kraju, czyli targi Fleet Market, była miejscem polskiej premiery najmocniejszej odmiany flagowego modelu Opla. Przy tej okazji poznaliśmy również ceny Insignii GSi.

Opel Insignia GSi będzie oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych oraz dwóch silnikowych. Do wyboru będzie zarówno sedan (Grand Sport), jak i znacznie bardziej funkcjonalne kombi (Sports Tourer). Z kolei pod maską może pracować bądź silnik benzynowy, bądź wysokoprężny. Oba o pojemności dwóch litrów.

Ta pierwsza jednostka to turbodoładowany silnik o mocy 260 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm (2500-4000 obr/min), z kolei wysokoprężny motor BiTurbo rozwija moc 210 KM i do tego dodaje 480 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego (przy 1500 obr/min). Obie wersje w standardzie posiadają zupełnie nową, ośmiobiegową przekładnię automatyczną, która posiada manualny tryb zmiany biegów za pomocą manetek przy kierownicy.

Topowy sedan z benzynowym silnikiem pod maską jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 7,3 s, a odmianie kombi to samo zadanie zajmie 0,2 s więcej czasu. Z kolei w przypadku wariantu z dieslem pod maską sprint ten będzie trwał odpowiednio 7,9 i 8,0 s. Średnie spalanie wersji benzynowej będzie oscylować wokół wyniku 8,6-8,7 l/100 km, a w dieslu 7,1-7,2 l/100 km.

Wersja GSi będzie nie tylko najmocniejszą, ale i najlepiej wyposażoną odmianą w gamie Insignii. Za odpowiednie właściwości jezdne zadba bardzo dynamicznie zestrojone zawieszenie FlexRide, które w ułamkach sekundy dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy i warunków drogowych. Do tego trzeba jeszcze dodać inteligentny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego.

Sportowe cechy znajdziemy również w wyposażeniu Insignii GSi. Z zewnątrz wersję tę będzie można odróżnić m.in. po sportowych zderzakach OPC Performance, nakładkach progowych, przyciemnianych tylnych szybach oraz stylizowanych na dwie końcówki wydechu chromowanych elementach ozdobnych. Topowa Insignia w standardzie otrzyma 18-calowe felgi z oponami o rozmiarze 245/45.

Na polskim rynku Opel Insignia GSi będzie kosztować od 168 tys. zł. Tyle co najmniej trzeba będzie zapłacić za sedana w odmianie 2.0 Turbo. Z kolei wersja wysokoprężna to wydatek 177,5 tys. zł. W obu przypadkach wariant kombi kosztuje 5 tys. zł więcej.

Dodano: 6 lat temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Opel
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .