Oto przedsmak przyszłych modeli Opla

Zgodnie z zapowiedziami Opel zaprezentował koncepcyjnego SUV-a z segmentu kompaktów o nazwie GT X Experimental. Jednak nie przynależność segmentowa jest tu najważniejsza. Ten studyjny model niemieckiej marki stanowi zapowiedź nowego języka stylistycznego przyszłych modeli Opla.

Choć w przypadku tego modelu nie są to najistotniejsze informacje, to jednak podamy na początek kilka szczegółów technicznych. Opel GT X Experimental jest 5‑drzwiowym, kompaktowym SUV-em o długości 4,06 m, szerokości 1,83 m i wysokości 1,53 m, w którego nadwoziu można dostrzec pewne typowy cechy dla aut typu coupe. Dodajmy jeszcze, że rozstaw osi tego konceptu wynosi 2625 mm. Model ten jest pierwszym owocem zapowiadanych w planie PACE! zmian wizerunkowych marki.

Zgodnie z tym planem najpóźniej od 2024 r. wszystkie modele Opla będą oferowane także w wersji zelektryfikowanej, dlatego też prototyp ten napędzany jest silnikiem elektrycznym, który współpracuje z akumulatorem litowo-jonowym nowej generacji z funkcją ładowania indukcyjnego o pojemności 50 kWh. GT X Experimental posiada ponadto liczne funkcje autonomicznej jazdy tzw. poziomu 3. Oznacza to, że może przejąć od kierowcy wszystkie aspekty prowadzenia auta, lecz kierowca musi być w stanie zareagować na wezwanie do interwencji w działanie układów automatycznych.

Patrząc na stylistykę nadwozia prototypowego Opla, widać odważne linie i proporcje, a jednocześnie mocną sylwetkę, którą podkreślają odważne akcenty graficzne oddzielające górne i dolne części nadwozia. Dolna część jest polakierowana na szaro, zaś cała góra, w tym maska, szyby i dach, są granatowe. Dostęp do wnętrza ułatwiają otwierane w przeciwnym kierunku tylne drzwi pod szerokim 90-stopniowym kątem. Panoramiczna szyba czołowa i dach sięgają daleko aż do tylnych siedzeń. Dzięki wyeliminowaniu tradycyjnych elementów, takich jak klamki drzwi i boczne lusterka, nadwozie tworzy jednolitą płaszczyznę.

Cechą charakterystyczną przyszłych Opli będzie nowy przedni pas z pojedynczym modułem z przyciemnianego pleksiglasu, który przykrywa wszystkie elementy zaawansowanej technologii oraz wizualnej identyfikacji marki, takie jak emblemat błyskawicy podświetlany diodami LED w różnych kolorach w zależności od stanu pojazdu, diodowe reflektory matrycowe, światła do jazdy dziennej z motywem skrzydła, a także kamery i czujniki systemów wspomagających jazdę i umożliwiających realizację funkcji jazdy autonomicznej.

Przestronne wnętrze nawiązuje stylistyką do nadwozia. Szczególną uwagę przyciąga zestaw wskaźników zamknięty w module „Pure Panel”. Jeden panoramiczny ekran zastępuje typowe dla dzisiejszych samochodów deski rozdzielcze pełne wyświetlaczy, przycisków i przełączników. Uproszczono również stylistykę kierownicy. Podobnie jak w przypadku kół, diodowe logo Opla na jej środku pozostaje nieruchome niezależnie od położenia samej kierownicy.

 

Dodano: 5 lat temu,
autor: Wojciech Traczyk,
zdjęcia: Opel
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .