Renault Talisman Grandtour

W dobie mody na crossovery i SUV-y Renault prezentuje klasyczne kombi segmentu D. Auto ma przekonywać do siebie jakością niespotykaną dotąd w modelach tej marki.

W dobie mody na crossovery i SUV-y Renault prezentuje klasyczne kombi segmentu D. Auto ma przekonywać do siebie jakością niespotykaną dotąd w modelach tej marki.

Laguna trzeciej generacji nie została dobrze przyjęta przez klientów. W Wielkiej Brytanii sprzedaż kulała do tego stopnia, że auto wycofano z rynku. Pojawiały się plotki, że Laguna może nie mieć następcy. Okazuje się jednak, że Francuzi nie składają broni. Zaprezentowana niedawno limuzyna o magicznej nazwie Talisman jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży doczekała się premiery odmiany kombi.

Konkurencja jest wyjątkowo silna. W tym segmencie dominuje Volkswagen Passat Variant, ale odmiany kombi oferują też inni producenci, w tym obydwie marki składające się na koncern PSA. W Polsce najgroźniejszym graczem może okazać się nowa Skoda Superb Combi.

Stylistyka Grandtoura jest dość zachowawcza. Projektanci zostawili ciekawe motywy znane z limuzyny w postaci przednich i tylnych lamp o specyficznym kształcie, ale boczna linia okien jest tak „uniwersalna”, że nie przyglądając się dobrze auto można pomylić z Peugeotem 508 Estate, czy Toyotą Avensis Tourer. Za to jakość wykonania ma być na najwyższym możliwym poziomie. Podobno Renault „podkupiło” specjalistę z tego zakresu koncernowi Daimlera.

Talisman Grandtour nie przewyższa swoich konkurentów pod względem wymiarów, ale też od nich wyraźnie nie odstaje. Długość nadwozia to 4,86 m, a rozstaw osi to przyzwoite 2,81 m. To wystarcza, by oprócz obszernego wnętrza zaproponować bagażnik o pojemności 572 litrów. W razie potrzeby można go powiększyć do 1700 litrów uzyskując powierzchnię załadunkową o długości ponad dwóch metrów.

Pod maską może pracować jeden z pięciu silników. Są dwie wersje benzynowego silnika o pojemności 1,6 litra oznaczone jako TCe 150 i TCe 200 oraz trzy wysokoprężne odmiany jednostki 1.6 dCi o mocach 110, 130 i 160 KM. Oprócz skrzyni ręcznej w ofercie będzie dwusprzęgłowa przekładnia EDC.

Lista opcji będzie długa, a znajdą się na niej takie dodatki, jak system czterech kół skrętnych, adaptacyjne zawieszenie, reflektory full-LED, wyświetlacz HUD, czy fotele z funkcją masażu.

Dodano: 8 lat temu,
autor: Marcin Lewandowski,
zdjęcia: Materia³y prasowe Renault
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .