Seat Leon ST Cupra - dla rodziny w biegu

Prawdę mówiąc trudno uzasadnić istnienie bardzo mocnych aut z nadwoziem kombi. Wykorzystywanie maksymalnych osiągów z rodziną na pokładzie jest głupotą, zaś szaleństwo na torze w aucie z plecakiem nie jest najlepszym pomysłem. Z drugiej strony jednak głowa rodziny jest zadowolona, a i rodzina nie narzeka na ciasnotę.

Prawdę mówiąc trudno uzasadnić istnienie bardzo mocnych aut z nadwoziem kombi. Wykorzystywanie maksymalnych osiągów z rodziną na pokładzie jest głupotą, zaś szaleństwo na torze w aucie z plecakiem nie jest najlepszym pomysłem. Z drugiej strony jednak głowa rodziny jest zadowolona, a i rodzina nie narzeka na ciasnotę.

Na szczęście producenci nie przejmują się narzekaniem malkontentów i tworzą tak świetne auta, jak Seat Leon ST Cupra, który imponuje osiągami, rozpieszcza wyglądem i oferuje solidną funkcjonalność oraz sporą przestrzeń we wnętrzu. Skończmy jednak te rozważania i przejdźmy do konkretów, czyli jednostki napędowej. A to już ciekawszy temat.

Pod maską mamy turbodoładowaną 2-litrową jednostkę generującą 265 KM w wersji ST Cupra lub 280 KM w odmianie ST Cupra 280. Moment obrotowy w obu wersjach to 350 Nm. Mocniejszy 280-konny model z opcjonalną skrzynią DSG przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund, natomiast odmiana manualna jest o 0,1 s wolniejsza. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Pod względem stylistyki, zaprezentowany na genewskim salonie model posiadał biały lakier i świetnie wyglądające duże felgi, które skrywały czerwone zaciski układu hamulcowego. Zapewne takie felgi nie wpływają pozytywnie na komfort podróżowania, ale skoro głowa rodziny jest zadowolona, reszta rodzinki nie powinna marudzić.

Jeśli chodzi o wyposażenie, producent zastosował system DCC (Dynamic Chassis Control), który na bieżąco dobiera ustawienia w zależności od panujących warunków drogowych. Seat Leon ST Cupra dostanie 18-calowe felgi, zaś wersja 280-konna 19-calowe dla lepszego prowadzenia. Oprócz tego w standardzie znajdziemy światła LED, wstawki z Alcantary we wnętrzu, oświetlenie ambientowe, system infomedialny Media System Plus oraz 6,5-calowy wyświetlacz.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Kamil Rogala,
zdjęcia: Maciej Majewski
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .