Subaru Levorg z EyeSight i starą ceną

Od września polski oddział Subaru będzie oferował model Levorg z nową specyfikacją (MY2017). Najważniejszą nowością będzie system wspomagający kierowcę - EyeSight. Co równie ważne, mimo bogatszego wyposażenia, ceny pozostaną na tym samym poziomie.

System EyeSight jest określany przez przedstawicieli tej japońskiej marki mianem "drugiej pary oczu". Jego działanie polega na obserwowaniu drogi za pomocą kamery stereoskopowej i wykrywaniu niebezpiecznych sytuacji na drodze. System ten zdobył już liczne nagrody i wyróżnienia, sprawdził się podczas różnych testów bezpieczeństwa (m.in. przeprowadzonych przez amerykański instytu IIHS czy też japoński JNCAP), a przez specjalistów z niemieckiego automobilklubu ADAC został uznany za rozwiązanie "lepsze niż ludzkie oczy", po tym, jak zareagował poprawnie na manekina imitującego pieszego w ciemnych ubraniach, w nocy bez świateł ulicznych.

Na polskim rynku EyeSight po raz pierwszy pojawił się z modelem Outback. Teraz, już trzecia generacja tego rozwiązania, będzie dostępna jako seryjne wyposażenie również w modelu Levorg. W nowej wersji pojawiła się dodatkowa funkcja - asystenta utrzymania pasa ruchu (Lane Keep Assist).

Levorg z rocznika modelowego 2017 będzie wyposażony w szereg rozwiązań typowych dla marki Subaru. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. stały napęd wszystkich kół Symmetrical All-Wheel Drive, turbodoładowany silnik typu bokser z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz bezstopniową skrzynię biegów Lineartronic CVT. Ponadto za bezpieczeństwo odpowiadać mają system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (VDCS) z Active Torque Vectoring (aktywnym sterowaniem momentem napędowym), Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie czy wreszcie Inteligentny System Ratunkowy, który zatroszczy się o kierowcę i pasażerów jeżeli jednak wypadku nie udało się uniknąć.

Mimo doposażenia modelu o nowym system bezpieczeństwa, ceny pozostaną bez zmian. Podstawowa odmiana Levorga (wersja GT) kosztuje 28 tys. euro. Za odmianę GT-S Comfort przyjdzie nam zapłacić 30 tys. euro, zaś za wariant GT-S Sport - 32,5 tys. euro.

Dodano: 7 lat temu,
autor: Wojtek Traczyk,
zdjęcia: Subaru
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .