Volkswagen Golf GTI w wersji produkcyjnej zaprezentowany

Po kilku miesiącach oczekiwania, wreszcie możemy ocenić Volkswagena Golfa GTI siódmej generacji. Zdaniem wielu osób, nowy model bardzo mocno nawiązuje do poprzednika pod względem stylistyki, ale jeśli chodzi o wnętrze, nastąpiła mała rewolucja. Czy podobne zmiany znajdziemy w najnowszym GTI?

Po kilku miesiącach oczekiwania, wreszcie możemy ocenić Volkswagena Golfa GTI siódmej generacji. Zdaniem wielu osób, nowy model bardzo mocno nawiązuje do poprzednika pod względem stylistyki, ale jeśli chodzi o wnętrze, nastąpiła mała rewolucja. Czy podobne zmiany znajdziemy w najnowszym GTI?

Zapewne wielu przeciwników Volkswagena stwierdzi, że ciężko doszukiwać się zmian w porównaniu do konwencjonalnej wersji, jak i poprzedniego Golfa GTI. Zamiast jednak popadać w ironię i sarkazm sprawdźmy, co nowego pojawiło się w najnowszym Volkswagenie Golfie VII GTI.

Najnowszy model dostał takie dodatki, jakich mogliśmy się spodziewać po modelu GTI - czerwone akcenty przy przednim grillu, które teraz nachodzą na przednie światła, sam grill dostał siatkę a'la "plaster miodu", z tyłu wylądowały przydymione klosze lamp, na dachu zamontowano niewielki spojler, przeprojektowano zderzak kryjący podwójną końcówkę układu wydechowego, zastosowano dyfuzor, zaś wisienką na torcie są nowe, 17-calowe felgi z oponami w rozmiarze 225/45.

Kilka zmian znajdziemy także we wnętrzu - tapicerka foteli to klasyczna już krata, kierownica została spłaszczona na dnie, zastosowano skórzane wstawki oraz czerwone podświetlenie. Oczywiście w porównaniu do poprzednika, najnowszy Volkswagen Golf GTI posiada nową platformę MQB, która pozwoliła odchudzić auto o około 42 kilogramy dając ostateczny wynik na poziomie 1351 kg.

Pod maską znajdziemy odświeżony silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,0-litra i mocy 220 KM w konwencjonalnej wersji modelu GTI oraz 230 KM we wzmocnionym wariancie GTI Performance. Napęd przekazywany będzie na koła za pośrednictwem standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej lub opcjonalnej 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej.

Zdaniem producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 6,4 sekundy zaś prędkość maksymalna to 250 km/h - takimi parametrami charakteryzuje się model GTI Performance o mocy 230 KM. Słabsza wersja przyspiesza do "setki" w 6,9 sekundy osiągając prędkość maksymalną na poziomie 240 km/h. Pierwsze zamówienia na rynku niemieckim wystartują już 5 marca, zaś cena Volkswagena Golfa GTI wystartuje od poziomu 28 350 euro.

Dodano: 11 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .