Wyczynowa submarka Hyundaia już w 2015 roku

Obecnie ciężko szukać ciekawych nowości w zapowiedziach producentów, jeśli chodzi o serie, nowe warianty wyposażenia czy nawet submarki - większość skupia się na ekologii, oszczędzaniu itp. Na szczęście koreański Hyundai postanowił rozruszać swoją ofertę i już wkrótce wystartuje z nową submarkę z wyczynowymi modelami.

Obecnie ciężko szukać ciekawych nowości w zapowiedziach producentów, jeśli chodzi o serie, nowe warianty wyposażenia czy nawet submarki - większość skupia się na ekologii, oszczędzaniu itp. Na szczęście koreański Hyundai postanowił rozruszać swoją ofertę i już wkrótce wystartuje z nową submarkę z wyczynowymi modelami.

Hyundai dość mocno walczy ze swoim wizerunkiem. Od lat auta tej marki uznawane były za niedrogie, proste technicznie i stylistycznie, dość średniej jakości itp. Mało kto czuł dumę mówiąc: "Mam najnowszego Hyundaia!" Dziś jest nieco inaczej i jak widać, kampania wzbogacania oferty i zmieniania jej na nieco bardziej stylową działa bardzo dobrze.

Oprócz tego Hyundai chce być postrzegany, jako producent, który ma bardzo wyraźny udział w sportach motorowych. Pierwszym i dość zdecydowanym krokiem jest udział w przyszłorocznym serialu WRC z modelem i20. Teraz Koreańczycy zapowiadają, że już wkrótce w ofercie pojawi się nowa submarka ze specjalnymi wersjami aut ma wzór Nismo od Nissana.

W pierwszej kolejności w ofercie nowej submarki (nazwa nie jest jeszcze znana) pojawi się Hyundai i20 nowej generacji na rok modelowy 2015. Z pewnością promocja tego modelu na trasach rajdów będzie bardzo mocną dźwignią marketingową pod warunkiem, że wyniki będą na przyzwoitym poziomie.

Już wielokrotnie powtarzałem, że udział w tego typu imprezach jest dość ryzykowny. Jeśli wystawione auto radzi sobie dobrze i kończy rajdy na przyzwoitych miejscach, reklama robi się sama. Jeśli jednak kierowcy zawodzą, kończą w krzakach lub nie są w stanie pokazać swoich umiejętności, bo auto się psuje, producent musi mocno kombinować, aby ten blamaż zatuszować.

Swoją drogą Hyundai w rajdach WRC nie zaliczy debiutu. Warto wspomnieć, że podczas Rajdu Szwecji w 2000 roku zadebiutował Hyundai Accent WRC. Za kierownicą zasiedli Alister McRae oraz Kenneth Ericsson. Swoją przygodę z Accentem WRC miał również Tomasz Kuchar, ale jego występy w koreańskim zespole nie należały do najlepszych. Wtedy Hyundai nie podbił rajdowego światka. Czy tym razem się uda?

Dodano: 10 lat temu,
autor: Kamil Rogala
Zobacz inne artykuły
Chcesz kupić dobre auto używane? Pokażemy Ci, jak to zrobić bezpiecznie i wygodnie
Jaki rejestrator jazdy najlepszy? Ranking kamer samochodowych
Czy ubezpieczenie auta musi być drogie? Inszury.pl, bo cena jest ważna
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .