TOP 10| Polskie samochody, które nigdy nie weszły do masowej produkcji

Polska historia motoryzacji jest pełna niezrealizowanych pomysłów. Oto subiektywna lista prototypów, których najbardziej szkoda.

1. Warszawa 210

Warszawa 210 miała rozpocząć nowy rozdział w dziejach Fabryki Samochodów Osobowych. Porzucając konstrukcję przestarzałej, ówcześnie produkowanej Warszawy, otwierały się całkowicie nowe możliwości.

Analog został zbudowany jak rasowa terenówka – przerobione nadwozie z modelu Caro umieszczono na ramie. Auto posiadało napęd na przednie koła z dołączanym tyłem. Przy projektowaniu samochodu wykorzystano rozwiązania Łady Nivy oraz, jak podaje Mirosław Górski, skrzynię biegów japońskiego producenta. Silnik 1.6 znany z Poloneza były za słaby. Jeden z prototypów dostał 90-konnego diesla 1.9. Rozwój Analoga zatrzymał się w 1996 roku, w chwili gdy fabrykę przejęło koreańskie Daewoo.

Fot. Dawid Skwarczeński, wikimedia.org, na lic. Creative Commons 3.0

Dodano: 10 lat temu,
autor: Michał Szukalski,
zdjęcia: Archiwum; Hubert Śmietanka;Jakub Hałun;Dawid Skwarczeński
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .