TOP 10 | Samochody, które nie spełniły oczekiwań księgowych
Tym razem przyglądamy się samochodom, które nie wstrzeliły się w gusta klientów. Nie jest to ranking pojazdów sprzedanych w najmniejszej liczbie egzemplarzy. To subiektywny przegląd aut, które miały odnieść sukces w swoim sektorze rynku. Jednak rzeczywistość okazała się bolesna i modele te nigdy nie zrealizowały założeń biznesowych.
1. Renault Avantime
Ostatnie miejsce w naszym subiektywnym rankingu zajmuje samochód, który miał być pierwszym autem dla milionów Hindusów. Co więcej, Europejczykom i Amerykanom miał pokazać – możesz mieć samochód w cenie skutera. Szybko okazało się, że Tata Nano nie trafi ani do Europy, ani do USA, a gdy w końcu hinduski koncern przygotuje samochód spełniające normy bezpieczeństwa, z pewnością, nie będzie kosztował 6 tys. zł. Nim Tata zdecyduje się na eksport Nano w inne części świata, musi opanować sytuację na rodzimym rynku, gdzie auto sprzedaje się kiepsko. W latach 2010 - 2011 udało się osiągać wynik na poziomie 70 tys. sztuk. Aktualnie Nano radzi sobie gorzej – od kwietnia do września sprzedano nieco ponad 10 tys. sztuk. W naszym rankingu to prawdziwy bestseller, ale biorąc pod uwagę plany sprzedaży 250 tys. egzemplarzy, wynik Nano jest zły, a Tata ma niemały problem z zachęceniem ludzi do zakupu tego modelu.