Kompaktowy SUV o sportowym zacięciu - test Audi Q5

W ostatnim czasie poszerzyła się oferta aut w klasie kompaktowych SUV-ów dla wymagających. W tej lidze ofertę ma praktycznie większość producentów. Wybór jest duży.

Po sukcesie rynkowym modelu Q7 Audi wprowadziło mniejszego brata – Q5. To odpowiedź na rosnące zainteresowanie takimi autami, które stanowią alternatywę dla dużych i drogich starszych braci, nazywanych krążownikami szos.

Styl i szyk

Sylwetka nowego SUV-a jest zgrabna, zwarta i proporcjonalna. Design Q5 łączy sportowy styl z elegancją. Linię dachu ukształtowano jak w pojazdach typu coupé, a masywna sylwetka posiada obły kształt. Tył auta ma dużą klapę bagażnika ze zintegrowanymi tylnymi światłami – połączenie praktyczności z dynamiką. Cechą charakterystyczną, tak jak w innych modelach tego producenta, jest masywny wlot powietrza. Znakiem rozpoznawczym są charakterystyczne reflektory przednie z oświetleniem do jazdy w dzień, wykorzystującym diody LED. W modelu Q5 umieszczono je w górnej części reflektorów. W tę najnowszą technologię oświetleniową uzbrojono także efektowne tylne światła, dzięki którym tylna część nadwozia wygląda drapieżnie.

Ergonomia i przestronność

Audi Q5 ma dużo miejsca wewnątrz – na przednich fotelach i tylnej kanapie gwarantuje pasażerom duży komfort. Przednie fotele są dobrze wyprofilowane i poza pełną regulacją posiadają także regulowaną długość siedziska. Siedząc za kierownicą wszystko jest w zasięgu, a obsługa prosta i intuicyjna. Cały kokpit wykonano solidne i bez zarzutu. Zamiast tradycyjnej stacyjki zastosowano wkładany w otwór kluczyk, którego dociśnięcie uruchamia silnik; a w bagażniku – system prowadnic i uchwytów mocujących bagaż. Korzystanie z bagażnika ułatwia funkcja zdalnego otwierania i zamykania klapy za pomocą przycisku umieszczonego na jej krawędzi. Do dyspozycji mamy 540 l pojemności na bagaż, a po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń powiększa się do 1560 l. Ładowność nowego SUV-a Audi to 580 kg.

Do miejskiej dżungli

Audi Q5 wyposażone jest w system Audi Drive Select pozwalający wybierać sztywność i komfort zawieszenia oraz siłę wspomagania układu kierowniczego, a także zmianę charakterystyki silnika. Do dyspozycji są różne style jazdy: COMFORT/DYNAMIC/AUTO lub INDYVIDUAL. Dzięki nim auto ma bardzo dobre właściwości jezdne, zapewniające sportową dynamikę i komfort prowadzenia. Q5 nie jest stworzone do jazdy off-roadowej. Jego domeną jest droga asfaltowa, choć radzi sobie w niezbyt trudnym terenie. Doskonale sprawdza się na drogach utwardzonych, szosach i w miejskiej dżungli. Auto świetnie trzyma się drogi i bezproblemowo pokonuje zakręty. Nawet przy dynamicznej jeździe wersja z silnikiem diesla jest oszczędnea -podczas testu spaliło w mieście 9,5 l/100 km a w trasie poniżej 6 l/100 km. Parkowanie ułatwiają czujniki parkowania oraz kamera cofania.
Audi Q5 to doskonała propozycja dla ceniących jakość, przestronność, komfort, dynamikę i wysoki poziom bezpieczeństwa.
Za wersję podstawową zapłacimy powyżej 150 000 zł, natomiast za auto z bogatym wyposażeniem, z silnikiem diesla – grubo ponad 200 000 zł.

Dodano: 13 lat temu,
autor: Adam Błoński
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .