Niemieckie rarytasy - część 2

Dobrze znamy niemieckie samochody. Masowa produkcja znanych marek jak Volkswagen, Audi czy Mercedes już dawno zalała światowy rynek. Są solidnie wykonane i zyskały sobie mnóstwo miłośników. Jednak mimo tak bogatego wyboru, niemieccy wielbiciele prawdziwych samochodów niejednokrotnie postawili na swoje, budując własne, wymarzone konstrukcje. Potrafią być zachwycająco piękne i piekielnie szybkie a ich niewielka liczba tylko dodaje im egzotyczności.

Razem z AutoCentrum.pl spróbujmy sobie przybliżyć kolejne sylwetki niemieckich wojowników na czterech kółkach, którzy niczym komandosi po cichu podbijają Europę.

Veritas RS III

Powrót zapomnianego klasyka w wielkim stylu. Tak można by pokrótce określić ponowne narodziny modelu Veritas. Wydaje się, że jest niemiecką odpowiedzią na takie auta jak Lamborghini, Ferrari itp. Veritas RS III swoją premierę ma już za sobą a niebawem z odrobiną szczęścia spotkamy go na drodze. Ma być wyprodukowany w liczbie 30 sztuk. Pierwsze egzemplarze znalazły już swoich nabywców. Jest ekstrawagancko zaprojektowany i bardzo niski. Do napędu służyć ma silnik znany z BMW M5 czyli 5-litrowy V10 o mocy 507 KM zsynchronizowany z 6-stopniową skrzynką biegów. Po wpłacie na konto blisko 400 000 euro oprócz zachwycającego dech w piersiach samochodu otrzymamy równie zachwycające osiągi. Od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy i prędkość maksymalną rzędu 347 km/h. Producenci Veritas RS III uderzają z ofertą w najbogatszych klientów, którym jak widać kryzys nie wyrządził większych szkód. Wszystkie egzemplarze mają się rozejść jak świeże bułeczki.

Novitec TuLesto

Firma Novitec na co dzień zajmuje się tuningowaniem włoskich samochodów. Jednak na dwudziestolecie swego istnienia postanowiła zachwycić wszystkich swoim najnowszym dziełem. Ta ciekawa konstrukcja wykonana jest prawie w całości z karbonu i aluminium. Dzięki temu ten sportowy wóz waży niespełna 1200 kilogramów. W 3,4 sekundy jest on w stanie katapultować nas do setki a to za sprawą umieszczonego pod maską motoru V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 777 KM a 350 km/h to jego prędkość maksymalna. Ta niemiecka konstrukcja przyspiesza ze startu zatrzymanego do 300 km/h w 22,6 sekundy. Tylko 11 sztuk tego modelu ujrzy światło dzienne. Właściciele oprócz potężnych przeciążeń otrzymają klimatyzację, porządne audio i fotele robione na wymiar pod konkretnego kierowcę. Cóż, tylko się wpisać na listę oczekujących...

YES Roadster

Cóż za nazwa moglibyśmy spytać. Faktem jednak jest, iż jest to pojazd, który powstał z prawdziwej pasji. Założycielami firmy są dwaj studenci techniki pojazdowej. Herbert Funke i Philipp Will postanowili stworzyć coś swojego i wyjątkowego zarazem. W 1999 roku zaprezentowali na targach we Frankfurcie swoje pierwsze auto o krótkiej nazwie YES. Najnowszy model to lekka konstrukcja wyposażona w kilka silników do wyboru. Najmocniejszy to turbodoładowany silnik o pojemności 3,2 litra i mocy 355 KM. Moment obrotowy 485 Nm też z pewnością daje o sobie znać. Napęd na tylne koła przenosi sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Na setkę YES ma raptem 3,9 sekundy a maksymalna prędkość to 281 km/h. Wnętrze mimo rażącej prostoty jest elegancko i estetycznie wykończone. Cena tego rarytasu niestety nie jest zachęcająca gdyż kosztuje on 75 000 euro. W ciągu ostatniego roku sprzedano zaledwie kilkadziesiąt sztuk co było wyraźnie poniżej oczekiwań.

W następnej części przedstawimy kolejne, mocne rarytasy niemieckiego pochodzenia.

Dodano: 13 lat temu,
autor: Przemysław Chudy
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .