Opis techniczny Kia Shuma I

Kia Shuma to średniej wielkości samochód, produkowany od 1997 do 2005 roku.

Należała do niższej klasy średniej i występowała jako pięciodrzwiowy hatchback lub czterodrzwiowy sedan. Na rynku ukazały się dwie generacje Shumy, nie różniły się one jednak zbytnio od siebie, tył samochodu i lampy są bardzo ładne i przyciągają wzrok /Fot. 1/, również przednia część jest atrakcyjna. /Fot. 2/


Fot. 1 Fot. 2

OCENA TECHNICZNA

Samochód nie należy do zbyt trwałych, zapewne za sprawa marnej jakości materiałów użytych do produkcji samochód. Jest on dosyć duży i przestronny, dobrze się prowadzi, jednak elementy samochodu nie są zbytnio trwałe.


TYPOWE USTERKI

Układ kierowniczy

W przekładniach często wybijają się wewnętrzne przeguby pod osłonami /Fot. 3/ oraz pojawiają się przy dużych przebiegach luzy wewnątrz przekładni, parcieją osłony gumowe przekładni. Często wymienia się końcówki zewnętrzne. /Fot. 4/


Fot. 3 Fot. 4

Skrzynia biegów

Dosyć precyzyjne skrzynie, jednak wycieki są często spotykaną usterką. Przerywają się osłony gumowe przegubów.


Sprzęgło

Poza normalnym zużyciem okładzin nie obserwuje się usterek.


Silnik

Silniki wytrzymałe i dynamiczne, przy należytej dbałości pozwalają na spore przebiegi. Główne powtarzające się awarie silnika to awarie pompy wodnej /Fot. 5/ termostatu, może zdążyć się rozszczelnienie chłodnicy /Fot. 6/, na zdjęciu wymieniona, wybicie poduszek zawieszenia silnika, koroduje układ wydechowy. /Fot. 7/Często zanieczyszcza się układ przepustnicy. /Fot. 8/


Fot. 5 Fot. 6


Fot. 7 Fot. 8

Hamulce

Zapiekają się prowadnice przednich zacisków, silnie korodują tarcze hamulcowe /Fot. 9/ w układzie kół tylnych, zapiekają się cylinderki i linka hamulca pomocniczego często efektem tego jest konieczność wymiany szczek na nowe /Fot. 10/. W większości aut z przebiegiem ponad 100 tysięcy kilometrów skorodowane są przewody hamulcowe i w większości przypadków nadają się do wymiany. Częsty problem to nierównomierna siła hamowania, co jest spowodowane awarią korektora siły hamowania, a część ta nie należy do tanich. /Fot. 11, Fot. 12/
Często wymienia się bębny hamulcowe. /Fot. 13/


Fot. 9 Fot. 10 Fot. 11

Fot. 12 Fot. 13

Karoseria

Dosyć dobrze wykonana karoseria, jednak zdążają się ślady korozji elementów. /Fot. 14/ Dolna część karoserii czyli podwozie jest słabo zakonserwowane i dosyć poważnie koroduje.


Fot. 14

Instalacja elektryczna

Główny problem w instalacji stanowią przewody, które często stają się twarde i pękają /Fot. 15/, co z kolei powoduje pogorszenie lub całkowity zanik przepływu prądu, co z kolei może powodować problemy z pracą silnika i oświetlenia. Często awariom ulega alternator. /Fot. 16/


Fot. 15 Fot. 16


Zawieszenie

Najczęściej wybijają się elementy wahacza, sworznie i łączniki stabilizatora /Fot. 17, Fot. 18, Fot. 19, Fot. 20/, korodują elementy mocowania zawieszenia do nadwozia /Fot. 21/, na co trzeba uważać przy zakupie, aby uniknąć poważnych problemów.


Fot. 17 Fot. 18 Fot. 19

Fot. 20 Fot. 21

Wnętrze

Wygodne i obszerne wnętrze, elementy sterowania czytelne /Fot. 22/ i pod ręką. Mankamentem są progi, które bardzo się wycierają od wchodzenia do auta, później korodują i powodują problemy /Fot. 23/. Tapicerka jest dosyć wytrzymała, fotele wygodne /Fot. 24, 25, 26, 27, 28/, czasami podsufitka jest zabrudzona żółtymi naciekami. Plusem jest spory bagażnik. /Fot. 29/


Fot. 22 Fot. 23 Fot. 24


Fot. 25 Fot. 26 Fot. 27


Fot. 28 Fot. 29

PODSUMOWANIE

Wdzięczny i prosty samochód, podróżowanie jest wygodne i mało meczące, jadąc samochodem nie mamy do czynienia z hałasem, stukami itp. pod warunkiem, że wszystkie elementy auta są sprawne. Wewnątrz samochodu siedzi się wygodnie. Wadą jest jakość materiałów użytych do produkcji, co może w przyszłości spowodować problemy, takie jak korozja, skrzypiące elementy wnętrza czy zachodzące odbłyśniki reflektorów.


PLUSY

- Wygodne i obszerne wnętrze.
- Duży samochód za niewielkie pieniądze/niska cena zakupu auta używanego.
- Dobre silniki.

MINUSY

- Marna jakość materiałów użytych we wnętrzu pojazdu.
- Podatne na korozje podwozie.
- Awaryjne korektory siły hamowania.
- Wybijające się elementy zawieszenia.

Dostępność części zamiennych:

Oryginały - bardzo dobra.
Zamienniki – bardzo dobra.

Ceny części zamiennych:

Oryginały - drogie.
Zamienniki - na przyzwoitym poziomie.

Awaryjność:

Średnia

Dodano: 14 lat temu,
autor: Maciej Majewski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .