Opis techniczny Mazda 626

Mazda 626 czwartej generacji to samochód, który można nazwać udaną kontynuacją poprzednich wersji. Czwarta generacja stała się o wiele bardziej nowoczesna, nabrała bardziej sportowej sylwetki, co uzyskano tworząc karoserie o bardziej zaokrąglonych kształtach. Zastosowane silniki są bardzo trwałe i bardzo dynamiczne, jak na japończyka przystało. Wersje nadwoziowe również dostosowane do potrzeb klientów z różnymi poglądami na piękno.

OCENA TECHNICZNA

Bardzo wytrzymały samochód, jednak z uwagi na wiek mogą pojawić się problemy z karoserią (Fot. 1). Pod względem mechanicznym bardzo dobrze dopracowane egzemplarze spotykane na naszych drogach maja już wielotysięczne przebiegi, z uwagi na to ich wygląd zewnętrzny i stan podzespołów może być bardzo różny od zadbanych po bardzo zaniedbane. Model który przedstawiają fotki można określić jako wyśrodkowanie obydwu pozycji. Elementy mechaniczne podwozia zapewniają komfort we wnętrzu na wysokim poziomie, jednak układ jest bardzo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Fot. 1

TYPOWE USTERKI

Układ kierowniczy

Przy dużych przebiegach wycieki z układu wspomagania są normą. Pojawia się luz na drążkach wewnętrznych przekładni, parcieją osłony przekładni, czego efektem jest dostawanie się do wnętrza wody powodującej spore zniszczenia najczęściej przekładnia nie nadaje się nawet do regeneracji. Wybijają się tez końcówki drążków przy kołach (Fot. 2).

Fot. 2

Skrzynia biegów

Skrzynie precyzyjne i wykonane bardzo dokładnie zapewniają cichą i bezawaryjną pracę nawet w egzemplarzach z dużym i bardzo dużym przebiegiem. Czasami pojawiają się wycieki na połączeniach i w okolicach półosi.

Sprzęgło

Nie zauważono usterek poza normalnym zużyciem eksploatacyjnym.

Silnik

Bardzo trwałe i bezawaryjne silniki we wszystkich wersjach pojemnościowych. Sporadycznie i to przy dużych przebiegach pojawiają się spore wycieki oleju w okolicy pokrywy zaworów (Fot. 3) i uszczelniaczy wału korbowego oraz wałka rozrządu. Na pochwałę zasługuje układ wdechowy, który może wytrzymać nawet dosyć spore przebiegi. Słabe ogniwo to pompa wody i termostat, które w silnikach z dużym przebiegiem wymienia się dosyć często.

Fot. 3

Hamulce

Układ dosyć precyzyjny, hamuje dobrze jednak poszczególne szczególnie na tylnej osi ulegają zapieczeniu (Fot. 4) powodując blokadę. Przednie zaciski uwielbiają wprost się zapiekać, a najczęściej jest to spowodowane uszkodzeniem osłon gumowych tłoczków (Fot. 5), również linka hamulca ręcznego dosyć często ulega uszkodzeniom.

Fot. 4Fot. 5

Karoseria

Karoseria wykonana dosyć dobrze, jednak wiek samochodu robi swoje ciągła eksploatacja i spore przebiegi robią swoje i karoseria może wyglądać różnie (Fot. 6,7). Wewnętrzne elementy np. ograniczniki drzwi również nie są w najlepszym stanie (Fot. 8).

Fot. 6Fot. 7Fot. 8

Instalacja elektryczna

Posłuszeństwa może odmówić regulator napięcia alternatora, często też wymienia się łożyska alternatora. Złącza elektryczne są często zaśniedziałe co powoduje braki w przepływie prądu, a co za tym idzie rozmaite niespodzianki a to z oświetleniem, a to ze sterowaniem pracy silnika. Zdarzyła się też awaria modułu podnoszenia szyb i włącznika wentylatora.

Zawieszenie

Zawieszenie podatne na uszkodzenia. Wybijają się sworznie wahacza i tuleje metalowo gumowe, poza tym bardzo często wymienia się elementy metalowo gumowe zawieszenia. Koroduje regulacja mimośrodowa tylnego zawieszenia (Fot. 9), elementy gumowe i łączniki stabilizatora również są bardzo delikatne (Fot. 10,11,12).Standardowo również wymienia się elementy metalowo gumowe drążka wleczonego (Fot. 13).

Fot. 9Fot. 10

Wnętrze

Bardzo przyjazne wnętrze, wygodne fotele, gruba kierownica przejrzyste elementy kontrolne tworzą wnętrze bardzo przyjemne. Wszystkie elementy pasują do siebie, jednak sporo jest elementów ulegającym w wyniku starzenia pęknięciom, przykładem może być klamka do otwierania bagażnika (Fot. 14). Spękane poszycie drzwi (Fot. 15), czy rozwarstwiająca się tylna pólka (Fot. 16). Wadliwie działają również sprężyny gazowe tylnej klapy, które po prostu nie trzymają klapy i opada pod własnym ciężarem (Fot. 17).

Dodano: 16 lat temu,
autor: Maciej Majewski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .