Opis techniczny Peugeot 406

Peugeot 406 to samochód w typie limuzyny, jest sporych rozmiarów i bardzo reprezentacyjnie wygląda. Cieszy się on sporą popularnością wśród użytkowników. Wykonanie samochodu jest dobre, komfort jazdy również jest na przyzwoitym poziomie. Swego czasu samochody były dosyć powszechnie używane jako samochody służbowe dla kierowników, prezesów. Oferta silników również zadowoli każdego użytkownika.

OCENA TECHNICZNA

Wykonanie samochodów koncernu jest wręcz perfekcyjne, wszystkie elementy pasują idealnie. Nie ma również problemów z elementami sterowania nawet w autach o dużym przebiegu, we wnętrzu samochodu trudno doszukać się stuków czy piszczenia spowodowanego wyrobieniem się plastikowych elementów wnętrza. Słabą stroną modelu jest tapicerka siedzeń (Fot. 1), która w wielu przypadkach nie wygląda zbyt dobrze.

Fot. 1

TYPOWE USTERKI

Układ kierowniczy

Najczęściej wymienia się zewnętrzne końcówki drążków Kierowniczych (Fot. 2). Przekładnia sama w sobie bardzo wytrzymała pod warunkiem dbałości o jej elementy, na czas usunięte usterki w stylu pęknięcia osłony czy wycieku płynu pozwalają na pokonanie sporej ilości kilometrów.

Fot. 2

Skrzynia biegów

Mogą pojawić się wycieki w okolicach półosi oraz przy wybieraku zmiany biegów.

Sprzęgło

Nie zaobserwowano poważnych usterek po za normalnym zużyciem eksploatacyjnym

Silnik

Bardzo wytrzymałe silniki, w szczególności jeśli chodzi o silniki wysokoprężne. Jednostki benzynowe również nie budzą zastrzeżeń. Uszkodzeniom może ulec pompa wody, którą należy profilaktycznie wymienić wraz z wymianą paska rozrządu co może nas uchronić przed przykrymi niespodziankami. Uszczelki pokrywy zaworów również dosyć często przeciekają (Fot. 3). Osprzęt silników może sprawiać kłopoty, w szczególności zaś awaryjne są rolki prowadzące pasek wielorowkowy, które nagminnie bardzo głośno pracują powodując nieprzyjemne dla ucha odgłosy dobywające się spod maski (Fot. 4). Wybija się również łącznik stabilizacyjny, jego awaria objawia się stukami podczas zapalania silnika, przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem (Fot. 5).

Fot. 3Fot. 4Fot. 5

Hamulce

Nie zaobserwowano powtarzających się usterek po za normalnym zużyciem. Może dojść do zapieczenia elementów prowadzących, zacisków przednich i w efekcie blokowania się kół, przedwczesnego zużycia okładzin i tarcz w tylnym hamulcu. Należy zwracać uwagę na elementy hamulca pomocniczego, gdyż często dochodzi do ich zapiekania (Fot. 6).

Fot. 6

Karoseria

Nadwozia dosyć dobrze zabezpieczone przed korozją, większość egzemplarzy spotykanych na drogach jest w stanie wręcz fabrycznym. Jak to zwykle bywa trafiają się wyjątki jest to jednak spowodowane niedbałymi naprawami blacharsko – lakierniczymi. Można spotkać jednak korozje podwozia, lecz z reguły jest ona powierzchniowa (Fot. 7,8).

Fot. 7Fot. 8

Instalacja elektryczna

Instalacja elektryczna nie przysporzy użytkownikowi zbyt wielu problemów. Czasami zdarza się awaria silnika, wycieraczek bądź przełącznika pod kierownicą, ale to przypadki bardzo rzadkie.

Zawieszenie

Zawieszenie wykonane dobrze, głównie wybijają się tuleje met – gumowe, łączniki drążka stabilizatora oraz sworznie wahacza (Fot. 9,10). Sporadycznie spotyka się pęknięcia sprężyn zawieszenia, można liczyć się jednak z awariami amortyzatorów w przypadku sporych przebiegów.

Fot. 9Fot. 10

Wnętrze

Środek wykonany solidnie, jednak mankamentem są słabe obicia tapicerskie foteli, które często się przecierają oraz podsufitka, która w większości przypadków wygląda jakby ktoś przetarł ją szczotką drucianą (Fot. 11). Elementy kontrolne są przejrzyste i wyglądaja estetycznie, wszystkie elementy sterowania są w zasięgu ręki (Fot. 12), wyciera się niestety kierownica (Fot. 13).

Fot. 11Fot. 12Fot. 13

PODSUMOWANIE

Bardzo wytrzymały samochód, dosyć duży i komfortowy. Zastosowane silniki pozwalają na osiągnięcie dosyć zadawalających parametrów. Bardzo dynamiczne i ciche zawieszenie pozwala na komfortowe podróżowanie. Wnętrze wygodne, sporo miejsca jest dla kierującego jak i pasażerów. Podzespoły wykonane solidnie, poważne awarie nie zdążają się zbyt często.

PLUSY

- Nowoczesny wygląd
- Wytrzymałe jednostki napędowe
- Przyzwoite osiągi
- Komfortowe warunki podróżowania

MINUSY

- Podatne na przedarcia tapicerki foteli
Podsufitka niezbyt estetyczna, po kilku latach użytkowania auta -

Dostępność części zamiennych:

Oryginały – dobra.
Zamienniki - bardzo dobra.

Ceny części zamiennych:

Oryginały – na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki - tanie.

Awaryjność:

Średnia

Dodano: 15 lat temu,
autor: Ryszard Strzyż
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .