Opis techniczny Renault Megane 2

W 2002 roku rozpoczęła się produkcja Mégane II. Całkowicie zmienił się wygląd, wprowadzono nowego Diesla z bezpośrednim wtryskiem Common Rail o pojemności 1.5 dm³. Jedną z ciekawszych wersji, która pojawiła się wraz ze zmianą modelu był kabriolet ze sztywnym dachem (Coupe-Cabrio).

Megane II występowało z trzema poziomami wyposażenia (Pack, Confort, Luxe) i z czterema rodzajami wystrojów wnętrza (Authentique, Expression, Dynamique, Privilege). W 2006 roku przeprowadzono drobny face lifting, zmieniono przód auta, tylne oświetlenie, a także wprowadzono silnik 2.0 DCI. W roku 2003 model uzyskał tytuł Europejskiego Samochodu Roku.

OCENA TECHNICZNA

Dobrze wykonany i ładnie się prezentujący model /Fot. 1, Fot. 2, Fot. 3/. Podobnie jak poprzednia generacja zyskał uznanie wśród użytkowników, a jego nietuzinkowy wygląd oraz kilka wersji do wyboru zadowoli każdego, choć jak zwykle wszystko zależy od gustu i oczekiwań użytkowników. Auto jest dobrze wyposażone - poduszki, klimatyzacja /Fot. 4, Fot. 5, Fot. 6/.


Fot. 1 Fot. 2 Fot. 3


Fot. 4 Fot. 5 Fot. 6

TYPOWE USTERKI

Układ kierowniczy

Najczęściej wymienia się końcówki drążków kierowniczych i osłony gumowe przekładni /Fot. 7/, sporadycznie zdarzają się kłopoty z układem wspomagania /wadliwa i głośna praca/.


Fot. 7

Skrzynia biegów

Mechanicznie wszystko w porządku, jednak często pojawiają się wycieki na łączeniach elementów skrzyni oraz w okolicy wejścia mechanizmu zmiany biegów do skrzyni. Słabym elementem mogą okazać się poduszki skrzyni biegów, ale to bardziej zasługa zbyt agresywnej jazdy niż wada fabryczna.


Sprzęgło

Poza normalnym zużyciem okładzin nie obserwuje się usterek. Przy dużych przebiegach mogą pojawić się szarpnięcia podczas ruszania za sprawą wybitych elementów tarczy sprzęgłowej, jednak dotyczy to aut z przebiegami ponad 150 tysięcy kilometrów. Czasami wymiany wymaga osłona przegubu /Fot. 8/, co zaniedbane może prowadzić do konieczności wymiany całości.


Fot. 8

Silnik

Silniki Megane /Fot. 9/ są dobrze dobrane i dopracowane elastyczne oraz wytrzymałe. Charakteryzują się kulturalna i cichą pracą. Pozwalają na osiąganie dużych przebiegów pod warunkiem należytej dbałości o czynności obsługowe jak wymiana olejów, świec itp. Częstym przypadkiem są nieszczelności układu chłodzenia w okolicach uszczelnień, zdarzają się awarie pompy wody, a zaniedbania w okolicach układu rozrządu mogą mieć fatalne skutki, takie jak remont silnika, wymiana zaworów itp..


Fot. 9

Hamulce

Zaniedbania w układzie hamulcowym mogą prowadzić do zapiekania się elementów i zużycia tarcz hamulcowych /Fot. 10/. Często zapiekają się elementy hamulca pomocniczego jak i prowadnice zacisków hamulców kół przednich. Poza tym normalne zużycie współpracujących elementów /Fot. 11, Fot. 12/.


Fot. 10 Fot. 11 Fot. 12


Karoseria

Karoseria dosyć odporna na korozję jednak są to auta zbyt młode, aby mówić o poważnej korozji. Zdarzają się miejscowe ślady korozji na poszczególnych elementach jednak to korozja raczej powierzchowna niż perforacja. Ogólnie nie widać na nadwoziu śladów korozji.



Instalacja elektryczna

Częstym problemem jest awaria cewek zapłonowych na co warto zwrócić uwagę przed kupnem, gdyż są to cewki pojedyncze zespolone czyli wydatek dosyć spory. W przypadku samochodu, który posłużył do dokumentacji fotograficznej były to aż 3 sztuki w jednym momencie /Fot. 13, Fot. 14/. Seryjnie montowane cewki widoczne na zdjęciu /Fot. 15/ są bardzo awaryjne i wiele z nich za sprawą swojej wady było wymieniane już podczas gwarancji. W prezentowanym modelu awarii uległ silnik blokujący kolumnę kierowniczą czyli w języku potocznym blokada. Jest to samochód na kartę, wiec nie ma tu mechanicznej blokady stacyjki. Występuje zespolony zespół blokujący /Fot. 16, Fot. 17/, po awarii którego na wyświetlaczu ujrzymy informację o braku możliwości kontynuowania jazdy. Samochód po prostu się blokuje, nie można odpalić silnika. Należy zwrócić również uwagę na alternator /Fot. 18/, gdyż często głośno pracują w nim łożyska.


Fot. 13 Fot. 14 Fot. 15


Fot. 16 Fot. 17 Fot. 18

Zawieszenie

Zawieszenie dość komfortowe. Najczęściej wymienia się łączniki stabilizatorów /Fot. 19/ oraz sworznie /Fot. 20/. W tylnym zawieszeniu elementy metalowo-gumowe również mogą się zużyć. Amortyzatory /Fot. 21/ przy dużych przebiegach także mogą wymagać wymiany.


Fot. 19 Fot. 20 Fot. 21

Wnętrze

Wnętrze wygodne i przestronne /Fot. 22/. Dobrze wykonane sprawia, że jazda nawet na duże odległości nie jest męcząca. Wszystkie elementy sterowania są pod ręką, a wskaźniki czytelne i wyraźne /Fot. 23, Fot. 24, Fot. 25/. Również przestrzeń bagażowa jest dosyć duża /Fot. 26/. Bardzo szybko wycierają się elementy ozdobne dźwigni ręcznego oraz na gałce zmiany biegów /Fot. 27/.


Fot. 22 Fot. 23 Fot. 24

Fot. 25 Fot. 26 Fot. 27

PODSUMOWANIE

Samochód dobrze wykonany, w miarę mało awaryjny o ładnym wyglądzie /Fot. 28, 29, 30/. Podróżowanie nawet na długich dystansach nie jest męczące. Auto dobrze się prowadzi. Wnętrze jest dobrze wyciszone, nie słychać pisków i trzeszczenia plastików, co jednak może się zdarzyć w egzemplarzach po przejściach - naprawach i przekładkach z wersji prawostronnej na europejską.

Fot. 28 Fot. 29 Fot. 30

PLUSY

- Ładny wygląd.
- Komfortowe wnętrze.
- Dobre wykonanie.
- Dobre silniki i skrzynie biegów.

MINUSY

Podatne na uszkodzenia sworznie i elementy zawieszenia.
- Wycierające się elementy ozdobne wnętrza.
- Awaryjne cewki zapłonowe.

Dostępność części zamiennych:

Oryginały - dobra.
Zamienniki – bardzo dobra.

Ceny części zamiennych:

Oryginały - na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki - tanie.

Awaryjność:

Średnia

Dodano: 13 lat temu,
autor: szmyslo
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .