Opis techniczny Volkswagen Lupo

VW Lupo to typowo miejskie auto, małe rozmiary pozwolą zaparkować samochód w coraz bardziej zatłoczonych miastach. Lupo produkowano w latach 1998-2005.

Karoseria była wykonana tylko w wersji 3-drzwiowej, raczej ciężko zapakować do Lupo czteroosobowa rodzinę nie mówiąc o bagażu. Małe wymiary auta rekompensuje jednak bogate wyposażenie /Fot. 1/.

Fot. 1

OCENA TECHNICZNA

Samochód wykonany solidnie i z dobrych materiałów jak przystało na samochód koncernu VW. Wszystkie elementy dopracowane w najmniejszych szczegółach, zadbano o wygląd i funkcjonalność zarazem. Samochód ma ciekawy wygląd przyciągający wzrok, wnętrze jest wygodne i jak na małe wymiary samochodu oferuje sporo miejsca.


TYPOWE USTERKI

Układ kierowniczy

Przekładnie kierownicze nie należą do awaryjnych, jednak przy sporych przebiegach mogą pojawić się kłopoty z płynnością ruchów kierownicy. Wycieki również są częste, czasami elementy głośno pracują. Często wymienia się końcówki drążków kierowniczych.


Skrzynia biegów

Dosyć wytrzymały mechanicznie element, czasami problemem są wycieki w okolicy wybieraka zmiany biegów i z uszczelniaczy półosi /Fot. 2, Fot. 3/. Układ zmiany biegów może się zacierać powodując nieprzyjemne odgłosy podczas zmiany biegów /Fot. 4/.


Fot. 2 Fot. 3 Fot. 4

Sprzęgło

Nie zauważono powtarzających się usterek poza normalnym zużyciem eksploatacyjnym.


Silnik

Silniki mechanicznie wytrzymałe i dosyć dynamiczne /Fot. 5/. Główne podzespoły nie budzą zastrzeżeń, jednak osprzęt może sprawiać niespodzianki zdążają się pęknięcia kolektora /Fot. 6/, awarie sondy lambda /Fot. 7/ czy elementów wykonawczych. Może dojść do pęknięcia obudowy termostatu /Fot. 8/, często ciężko wymienić filtr paliwa ze względu na jego zabrudzenie brudem z drogi /Fot. 9/.


Fot. 5 Fot. 6 Fot. 7


Fot. 8 Fot. 9

Hamulce

Typowy układ mieszany, często dochodzi do zapiekania się elementów hamulca pomocniczego oraz prowadnic przednich zacisków. W samochodach z początku produkcji mogą korodować przewody hamulcowe.


Karoseria

Jeżeli samochód jest bezwypadkowy nie znajdziemy na nim śladów korozji /Fot. 10/. Nawet auta z początków produkcji są świetnie zachowane, wyjątek jak zwykle stanowią niedbałe naprawy powypadkowe, czasami lakier matowieje głownie chodzi o lakiery niemetaliczne.


Fot. 10

Instalacja elektryczna

Instalacja elektryczna jest dosyć dobrze zabezpieczona przed dostępem wilgoci, czasami pojawiają się problemy z centralnym zamkiem oraz przełącznikami pod kierownicą. Często pojawiają się problemy z ładowaniem.



Zawieszenie

Proste zawieszenie, głównie wymienia się sworznie /Fot. 11/ i tuleje metalowo - gumowe /Fot. 12/. Przy sporych przebiegach pojawiają się wycieki z amortyzatorów i zaciera się łożyskowanie kolumn Mc Persona. Tylne łożyska występują jako całość wraz z piastą i często się je wymienia ze względu na głośną pracę.


Fot. 11 Fot. 12

Wnętrze

Wnętrze bardzo ładne i funkcjonalne. Materiały użyte do produkcji są trwałe i dobrej jakości, czasami /Fot. 13, 14, 15,/ wycierają się najczęściej używane elementy, rączki drzwi, bok siedzenia itp.


Fot. 13 Fot. 14


Fot. 15

PODSUMOWANIE

Mały samochód bardzo dobrze spisujący się w jeździe miejskiej. Potrzebuje mało miejsca do zaparkowania, co obecnie jest dużym plusem, również zużycie paliwa jest małe jeśli chodzi o malutkie silniki benzynowe i diesle. Samochód bardzo dobrze się prowadzi, wszystkie elementy sterowania są pod ręką, a wskaźniki bardzo czytelne. /Fot. 16, Fot. 17/


Fot. 16 Fot. 17


PLUSY

- Cena i dostępność części.
- Oszczędne i mało awaryjne silniki.
- Nietuzinkowy wygląd.
- Bogate wyposażenie seryjne.

MINUSY

- Pękające kolektory.
- Małe możliwości przewozowe.
- Awaryjny osprzęt.

Dostępność części zamiennych:

Oryginały - dobra.
Zamienniki – bardzo dobra.

Ceny części zamiennych:

Oryginały - na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki - tanie.

Awaryjność:

Średnia

Dodano: 14 lat temu,
autor: (rs)
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .