Rajd Polski wygrywają Włosi

Dwudniowe zmagania na prawdziwie rajdowych trasach w Kotlinie Kłodzkiej w 61. Rajdzie Polski czołówki kierowców europejskich i polskich, po naprawdę pasjonującej rywalizacji, zakończyły się zwycięstwem Włocha Luca Pedersoli na francuskim samochodzie Peugeot 306 Maxi.

Prowadzący pierwszego i do połowy drugiego dnia nasz

Leszek Kuzaj

na

Subaru Impreza

stracił do Włocha 32 sekundy, zajmując drugą lokatę. Trzecim faworytem do zwycięstwa był

Simon Jean-Joseph

dysponujący

Renault Clio Super 1600

, wygrał trzy odcinki specjalne ale defekt opony zabrał mu cenny czas i drugiego dnia stracił szansę na końcowy sukces.

Brun Thiry

dosiadający zupełnie nowego – na rajdowych trasach – maleńkiego

Citroena C2

dzielnie wao lczył i właściwie dopiero w końcowej fazie imprezy uzyskał 5-te miejsce rywalizując z coraz lepiej - z rajdu na rajd - jadącym

Sołowowem

, który dołącza do polskiej czołówki,

Bębenkami

no i

Kucharem

, który w końcowej klasyfikacji zajął miejsce 4-te.

Piątkowy etap, na którym wbrew zapowiedziom zaczął padać deszcz, zdecydowanie zwyciężał i prowadził Kuzaj, dysponujący napędem na cztery koła. Niestety na jednym z końcowych odcinków specjalnych miał „zawirowanie", w którym stracił większość czasu przewagi, jaki zyskał nad przeciwnikami.

Zachowane 18 sek. Kuzaj tracił drugiego dnia, w którym słoneczna aura i suche odcinki preferowały silniejsze i zwinniejsze samochody, napędzane na jedną oś. Również nerwy powodowane uzyskiwaniem w tych warunkach gorszymi od przeciwników czasami miały chyba wpływ na bardziej nerwową jazdę Leszka.

Kibice jak zwykle obserwujący wszystkie odcinki specjalne, obawiali się by ta nerwowość naszego kierowcy nie spowodowała nieprzemyślanej i opłakanej w skutkach, zbyt ofensywnej jazdy. Walka była naprawdę fascynująca.

W ogóle rajd był naprawdę doskonale zorganizowany,. 61 załóg na trasie, dobrze zabezpieczone odcinki, tysiące sympatyków wokół trasy, właściwie zorganizowane biuro prasowe, pozwala na pozytywną ocenę 61. Rajdu Polski.

Szkoda, że TVP która nawet kiedyś podpisywała umowę o współpracy z PZM, pokazuje czasem mniej ważne wydarzenia sportowe, nie potrafiła na antenie choć w sposób minimalny oddać zmagań, walki i zainteresowania II Eliminacją Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy ....... ale na to trzeba chęci i wysiłku a tego brakuje w tej chwili Redakcji Sportowej TVP.

Tekst i zdjęcia: Wiesław Mrówczyński

Wyniki
Miejsce Numer KierowcaSamochód Kl.
Gr.
Czas Strata dolidera Strata domiejsca wyżej
12PedersoliPeugeot 306 MaxiA72:40:25.9+0.0+0.0
24KuzajSubaru ImprezaN42:40:58.0+32.1+32.1
33Jean-JosephRenault Clio S1600A6-s2:42:12.3+1:46.4+1:14.3
48KucharMitsubishi EVO VIN42:42:13.9+1:48.0+1.6
51ThiryCitroen C2 S1600A6-s2:42:14.5+1:48.6+0.6
611BębenekMitsubishi EVO VIIN42:42:44.4+2:18.5+29.9
714SołowowMitsubishi EVO VIIN42:43:39.0+3:13.1+54.6
89GrzybSuzuki Ignis S1600A6-s2:44:25.3+3:59.4+46.3
97LubiakMitsubishi EVO VIIN42:45:21.8+4:55.9+56.5
1010FryczFiat Punto S1600A6-s2:45:29.2+5:03.3+7.4
1122KarnabalMitsubishi LancerN42:46:05.6+5:39.7+36.4
1219Ko¶ciuszkoOpel Corsa S1600A6-s2:46:45.0+6:19.1+39.4
1317PelikańskiPeugeot 206 S1600A6-s2:48:09.2+7:43.3+1:24.2
1435PolońskiPeugeot 206 XSA63:00:38.3+20:12.4+12:29.1
1536SzterlejaPeugeot 206 XSA63:01:23.5+20:57.6+45.2
1638StarczukowskiPeugeot 206 XSA63:01:28.9+21:03.0+5.4
1740PaseckiPeugeot 206 XSA63:02:16.8+21:50.9+47.9
1853PenzesRenault ClioN33:03:06.3+22:40.4+49.5
1937AdamusPeugeot 206 XSA63:03:17.0+22:51.1+10.7
2032LeoniecPeugeot 206 XSA63:03:51.7+23:25.8+34.7
2145WypychPeugeot 206 XSA63:04:15.6+23:49.7+23.9
2230ChudobińskiPeugeot 206A63:05:04.9+24:39.0+49.3
2343KostkaPeugeot 206 XSA63:07:33.2+27:07.3+2:28.3
2458PoissonHonda IntegraN33:09:04.1+28:38.2+1:30.9
2563PłonkaVW Polo 16VA53:11:54.8+31:28.9+2:50.7
2672ZdebelCitroen SaxoN23:12:56.5+32:30.6+1:01.7
2746PogorzelskiPeugeot 206 XSA63:15:09.2+34:43.3+2:12.7
2844ButrukPeugeot 206 XSA63:17:13.8+36:47.9+2:04.6
2973RybkaPeugeot 106 RallyN23:18:25.0+37:59.1+1:11.2
3067KlimiukNissan MicraA53:20:07.8+39:41.9+1:42.8
3169FrydaFiat Seicento Sport.A53:30:55.5+50:29.6+10:47.7
3254MeresińskiRenault ClioN33:33:04.4+52:38.5+2:08.9
3376PluchaTAVRIAA54:33:16.0+1:52:50.1+1:00:11.6
Dodano: 19 lat temu,
autor: Norbert Szwarc
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .