Wygląd ważniejszy od drobiazgów

Mercedes C 200 AMG Kompressor Avangarde Automat.

Cisza, jaka rozchodzi się po uruchomieniu silnika mogłaby sugerować, że to ogniwo paliwowe. Jednak to czterocylindrowa, benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1796 cm3 generująca 184 KM.

Potrafi jednak wydać z siebie groźny dźwięk. Oczywiście dopiero po przekroczeniu 4500 obrotów na minutę pokazuje pazury. Wtedy wyłączasz radio i wtapiasz się w brzmienie tej niezwykłej maszyny.

Kiedy jednak zaczynasz płynąć tym samochodem, nieuchronnie patrzysz na wszystkich wokół, jakby poruszali się przy użyciu drewnianych wioseł.

Przyśpieszenie, gdyby nie układ kick down, było by lepsze i dające więcej satysfakcji. Kiedy jednak „zaskoczy" po 2-3 sekundach, samochód zaczyna nabierać właściwej prędkości.

W testowanej wersji Avangarde są trzy tryby pracy skrzyni biegów. Komfort, który szybciej je przerzuca i robi to przy mniejszej ilości obrotów. Sport, który zmienia przełożenia później przez co spalanie rośnie do 11,9 litrów w mieście. Amortyzacja będzie wówczas twardsza, a na silnik zacznie mocniej działać operowany przez nas pedał gazu. Manualny, przy kierownicy – jak w motocyklu – kiedy możemy ręcznie decydować o redukcji biegu przy wyprzedzaniu.

Wrażenia z jazdy można opisać jako ekscytujące. Prędkość maksymalna, którą podaje producent 235 km/h, legalnie osiągniemy tylko na niemieckiej autostradzie. Wyprzedzanie to nie tylko zwykła przyjemność, ale wielka frajda.

Wewnątrz samochodu, mimo plastikowej obudowy drzwi, jest prosto, starannie i komfortowo. Wszystko sprawia wrażenie precyzyjnie dogranego, poza jednym szczegółem. Dźwignia zmiany kierunkowskazów umieszczona jest pod wajchą wycieraczek, więc do momentu okiełznania 1425 kg dryblasa – w momencie skrętu automatycznie włączymy wycieranie szyb zamiast bocznego światła.

Oprócz tego pod systemem nawigacyjnym, na kokpicie, do którego przydaje się nasza dłuższa ręka, mamy do czynienia z przerostem formy nad treścią. Znajduje się tam mnóstwo bezużytecznych guzików. Jest to tak potrzebne jak 24 progi w gitarze klasycznej.

W standardzie tapicerka jest welurowa, jednak za dopłatą ok. 5% ceny samochodu, czyli 6 723,75 zł dostaniemy możliwość wyboru 3 kolorów sztucznej skóry i 7 tej prawdziwej. Lakier metaliczny to wydatek 3 093,75 zł. Wybierać możemy wśród 9 barw metalizowanych i 3 uniwersalnych. D0 tego za niewielką dopłatą – 206,25 zł dostaniemy zawieszenie zwiększające prześwit. Podwyższa to samochód o cenny 1 cm, co może mieć decydujące znacznie w starciu z polskimi drogami.

Ale to wszystko bez znaczenia…

Liczy się wygląd. Ten samochód jest po prostu piękny. Przedni spojler z dużymi wlotami powietrza w chromowanych oprawach budzi respekt tony cięższych pojazdów i uciera im nosa na drodze. A przecież o to chodzi. 17 calowe obręcze kół nie są wyszukane, ale w swym braku finezji, perfekcyjne. Nawet perforowane tarcze hamulcowe powodują szybszy przypływ adrenaliny.

Mercedes proponuje jednak coś więcej. Jeśli podczas naszej jazdy gdziekolwiek w Europie, nastąpiłaby jakakolwiek usterka, 365 dni w roku, 24 h/dobę po wybraniu nr tel. 00 800 17 77 77 77, wyjedzie do nas zespół serwisowy. Oznacza to, że niemiecka firma jest pewna niskiej awaryjności swoich pojazdów i dobrze.

Podsumowując, kupiłbym ten samochód tylko dla jego aparycji. Niestety, ze względu na jego niskie zawieszenie pasję pochodzącą z jazdy, szybciej pochłoną nierówności narodowych szos. Dla kogo jest więc ten samochód?

Tylko dla tych, którzy wybierają wzornictwo zamiast przepychu. Dla tych, którzy preferują proste i solidne wnętrze zamiast wytwornych wykończeń. Dla tych, którzy z łatwością przyzwyczają się do zmiany biegów serdecznym palcem zamiast całą dłonią. Dla tych, którzy kochają Mercedesa i wiedzą, że ta miłość będzie odwzajemniona niezawodnym oddaniem.

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1796ccm (benzyna)
Moc: 184KM (135 kW) przy 5500obr./min
Moment br.: 250Nm przy 2800-5000obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowy automat/manualna
Napęd: tylny
0-100km/h: 8,6 sek.
V maks: 235 km/h
Zużycie paliwa: 7,6-11,9 (w zależności od ustawienia układu jezdnego i przestrzeni, po której się poruszamy)
Pojemność baku: 66 litrów
Rozstaw osi: 2760 mm
Waga: 1425 kg
Ładowność: 550 kg
Pojemność bagażnika: 475 l
Liczba drzwi/liczba miejsc: 4/5

Dodano: 14 lat temu,
autor: Maciej Majewski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .