Polska premiera vicelidera konkursu "Car of the Year 2005" - Citroen C4

Dziennikarska prezentacja nowego modelu Citroena C4, zbiegła się z wiadomością o zdobyciu drugiego miejsca w prestiżowym konkursie "Car of the Year 2005" przez ten naszpikowany nowościami samochód, rodem z Francji.

Wiele wskazywało na to, że wygra

C4

ale względy „polityczne” – jak się zdaje – a dotyczące wyznaczania przyszłości budowy pojazdów związanych z bezpieczeństwem ekologicznym i dlatego chyba szala zwycięstwa przechyliła się na korzyść

Toyoty Prius

, t.j. samochodu o napędzie hybrydowym ... ale to na marginesie.

Sama prezentacja na

lotnisku Modlin

przypominała

pokaz C5

sprzed kilku laty – o tej samej porze roku i dnia i w tym samym miejscu.

Samochód –

Citroen C4

zasługuje naprawdę na uwagę. Ilość nowości zastosowanych w tym modelu jest imponująca. Poprawiają one

komfort i bezpieczeństwo a także stylizację, ergonomię wnętrza, deski rozdzielczej a wreszcie nowoczesne zawieszenie, hamulce

i całą gamę nowoczesnych silników benzynowych –

od 1.4 (90 KM) do 2.0 (180 KM) oraz wysokoprężnych HDi – 92, 110 i 138 KM

. Te ostatnie wyposażone są w system wtrysku

Common Rail

drugiej generacji. Silniki te spełniają normę

Euro IV

i posiadają filtr

FAP

, wychwytujący i usuwający toksyczne cząstki stałe.

Również radary parkowania przodem i tyłem, regulator i ogranicznik prędkości, alarm zbyt niskiego ciśnienia w oponach a przede wszystkim najlepszy współczynnik oporów powietrza

CX

kierownica z nieruchomym centralnym zespołem przełączników sterujących, to atrybuty nowości. Ale na przedstawienie całej sylwetki poszczególnych różnic modelowych, właściwości trakcyjnych, nastąpi po dokładnych jazdach testowych tym nowoczesnym pojazdem, który jak sądzę znajdzie godne miejsce w swojej klasie.

Wróćmy jednak do samej prezentacji, która była sporym wydarzeniem. Otworzył ją

Ivan Segal prezes Citroen Polska

, całość zaś prowadził

rzecznik importera, Marek Nawarecki

. Po części oficjalnej, dziennikarzy podzielono na trzy grupy, które korzystały z trasy na lotnisku, inni zaś wyruszyli na drogi Mazowsza, zgodnie z itinererami.

Ponad to gość honorowy prezentacji i

użytkownik Citroena C5 po liftingu, sławny Robert Korzeniowski

nakreślił walory tego komfortowego pojazdu a nawet opisał pomoc C5 w jego treningu rekreacyjnym, gdzie osoba towarzysząca przy użyciu tempomatu reguluje i ustawia szybkość zawodnika.

W każdym razie wszyscy uczestnicy stwierdzili, że pokazy C4 i C5 miały swój wymiar i organizacyjnie były bez zarzutu i jeszcze to, że sławni sportowcy lubią Citroena a Citroen tychże !

Dodano: 19 lat temu,
autor: Maciej Majewski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .