"Stary" salon, nowa jakość

Recepcja, oddzielone ściankami biurka sprzedawców i pojazdy upchnięte ciasno na małej przestrzeni ekspozycyjnej - taki obraz salonów samochodowych odchodzi powoli do lamusa. Nową, najwyższą jakość w obsłudze i podejściu do klienta znajdziemy w gruntownie zmodernizowanym salonie firmy Duda-Cars, poznańskiego dealera Mercedes-Benz, w którego otwarciu uczestniczyliśmy. Byliśmy tam jeszcze z jednego powodu - trzech polskich premier niezwykłych modeli: S 500 Coupé, GLA 45 AMG oraz G 63 AMG 6x6.

Uroczyste otwarcie nowego salonu było okazją do zaprezentowania dziennikarzom oraz zaproszonym gościom trzech nowych, niezwykłych modeli, jeszcze przed ich oficjalną rynkową premierą. Wyjątkowe samochody wymagają wyjątkowej oprawy. Dlatego też prezentację modelu S 500 Coupé poprowadził ambasador marki, Michał Żebrowski. Skupmy się jednak na samym aucie, które można bez wątpienia uznać za jedno z najpiękniejszych Coupé na rynku. Ta dwudrzwiowa limuzyna zasilana jest jednostką V8 biturbo o pojemności 4663 ccm i mocy 455 KM. Klasa S Coupé to pierwszy na świecie samochód z "widzącym zawieszeniem" MAGIC BODY CONTROL wzbogaconym o funkcję pochylania w zakrętach. Auto „kładzie się” w zakrętach podobnie do motocyklisty lub narciarza. Celem nowej funkcji nie jest umożliwienie osiągania wyższych prędkości, ale zwiększenie przyjemności prowadzenia i komfortu jazdy – zwłaszcza na pozamiejskich drogach. Podobnie jak limuzyna Klasy S, nowe Coupé dostępne jest z licznymi systemami wspomagającymi z rodziny "Intelligent Drive". Należą do nich m.in.: układ zapobiegawczej ochrony PRE-SAFE® z funkcją wykrywania pieszych, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS wraz z funkcją Steer Assist i Stop&Go Pilot, asystent hamowania BAS PLUS ze wspomaganiem na skrzyżowaniach, układ kontroli pasa ruchu Active Lane Keeping Assist, adaptacyjne światła drogowe Adaptive High-beam Assist Plus oraz wspomagający jazdę nocą system Night View Assist Plus. Nadwozie nowego gran turismo mierzy 5027 mm długości, 1899 mm szerokości, 1411 mm wysokości przy rozstawie osi równym 2945 mm. Niewątpliwą atrakcją są dostępne w wyposażeniu dodatkowym unikalne przednie lampy ozdobione 47 kryształami Swarovskiego. 17 kryształowych kamieni tworzy kształt świateł do jazdy dziennej, a 30 okrągłych koralików wypełnia moduł kierunkowskazów. Lista bogatego wyposażenia opcjonalnego obejmuje m.in.: pakiet AIR BALANCE z funkcją rozpylania zapachu i jonizacji, elektryczne podgrzewanie podłokietnika, przednie fotele z funkcją masażu ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni oraz wyświetlacz typu head-up, pokazujący najistotniejsze informacje na przedniej szybie samochodu.

GLA 45 AMG

Także w poznańskim salonie mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć najmocniejszego kompaktowego SUV-a na świecie, prezentowanego jak dotąd jedynie na specjalnych, zamkniętych pokazach. Mercedes GLA 45 AMG to prawdziwa perła z Affalterbach. 2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 360 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności – 181 KM – plasuje się na równi z autami supersportowymi. Kolejną zaletą jest małe zużycie paliwa – średnio 7,5 l/100 km. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 s i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Połączenie napędu na obie osie AMG 4MATIC oraz 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT zapewnia najwyższą wydajność i niezawodną trakcję. Wnętrze SUV-a łączy sportową atmosferę z najwyższą jakością. Uwagę zwracają wyprofilowane fotele pokryte mieszanką skóry ARTICO i tkaniny DINAMICA z czerwonymi przeszyciami, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy ze szczotkowanego aluminium. Trójramienna kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą nappa zapewnia pełną kontrolę nad autem, a wskaźniki w tubach rozdzielone kolorowym wyświetlaczem dostarczają kierowcy niezbędne informacje.

G 63 AMG 6x6

Trzyosiowe monstrum stworzone z myślą o dubajskich szejkach trafiło w końcu do kraju nad Wisłą. Co ciekawe auto zamówiło już 6 klientów, a spośród 4, które trafiły już do rąk nabywców, 3 kupiono w poznańskim salonie Duda-Cars. Jak widać, cena oryginalności ustalona na poziomie blisko 2,5 mln zł nie dla wszystkich jest przeszkodą. Kolos o masie 3,7 t rozpędza się do 100 km/h w około 6 sekund, a maksymalnie osiągnie 160 km/h, zużywając przy tym średnio 18 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Źródłem mocy jest 5,5-litrowy silnik V8 biturbo, który generuje 544 KM i 758 Nm momentu obrotowego. Napęd wędruje do wszystkich sześciu kół za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej 7G-TRONIC. Samochód został stworzony przede wszystkim do ekstremalnej jazdy w terenie. Pomaga mu w tym kąt natarcia wynoszący 52 stopnie, kąt zejścia równy 54 stopnie oraz prześwit wynoszący aż 460 mm. Co więcej, kierowca ma możliwość zablokowania wszystkich pięciu dyferencjałów.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Kamil Rogala,
zdjęcia: Łukasz Pełnikowski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .