Audi A8 - jeszcze więcej techniki

Aluminiowe nadwozie oraz permanentny napęd na cztery koła są znakami rozpoznawczymi Audi A8. Oferowana od 2010 roku generacja D4 została zmodernizowana. Stylizacja nie uległa większym zmianom. Audi skupiło się na technicznych udoskonaleniach.

Historia Audi A8 jest długa i ciekawa. Bezpośrednim przodkiem modelu było Audi V8, które zadebiutowało w 1988 roku. Wszystkie wersje otrzymywały stały napęd na cztery koła. Legendarne quattro zapewniało idealną trakcję w każdych warunkach. Pod tym względem limuzyna Audi była bezkonkurencyjna. W Mercedesie klasy S napęd 4Matic pojawił się w 2002 roku, natomiast zwolennicy BMW serii 7 musieli czekać na xDrive aż do 2010 roku.

Doskonale jeździ już podstawowa wersja 3.0 TDI. Audi izoluje kierowcę od drogi w mniejszym stopniu niż testowany niedawno Mercedes klasy S. Czujemy, że podróżujemy samochodem, a nie salonem na kołach. Zawieszenie, układ kierowniczy i skrzynię biegów ustawiono tak, by właściciel z przyjemnością zajmował miejsce za sterami A8. Samochód, mimo dwóch ton i ponad pięciu metrów, sprawia wrażenie zwartego i poręcznego. Na zakrętach okazuje się, że zaawansowany układ jezdny zapewnia neutralne prowadzenie. Oczywiście wyciszenie czy sposób tłumienia nierówności stoją na najwyższym poziomie.

Spory odsetek Audi A8 przechodzi proces personalizacji. Niektórzy klienci samodzielnie kompletują akcesoria z katalogu quattro GmbH. Dla mniej zdecydowanych przygotowano pakiety, zmieniające wygląd foteli, deski rozdzielczej, konsoli środkowej i podsufitki. Decydując się na fabrycznie skompletowane dodatki można nieco zaoszczędzić - czasu na konfigurowanie samochodu oraz gotówki, co w przypadku A8 ma drugorzędne znaczenie.

Zamawiający będzie mógł zdecydować się na oddychającą skórę „Unikat”. Do jej barwienia stosowane są wyłącznie naturalne składniki. Audi wprowadziło także nowe rodzaje listew dekoracyjnych. Do wyboru będzie jesion ze słojami uszlachetnionymi złotem, topola barwiona srebrem oraz perłowy jesion. Dla sportowego S8 przygotowano dekory składające się z karbonu, w którego strukturę wpleciono miedzianą nić.

Polski cennik nowego A8 otwiera kwota 360 tysięcy za wariant 3.0 TDI quattro. Audi będzie oferowało wersję krótką oraz wydłużone o 13 cm A8 L, które ma ponad 30-procentowy udział w krajowej strukturze sprzedaży. Wyposażenie standardowe zawiera m.in napęd quattro, 8-biegową, automatyczną skrzynię oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Ceny transakcyjne będą naprawdę wysokie. Ogromna paleta opcji kusi. Skompletowanie Audi A8 za 500-700 tysięcy złotych nie stanowi najmniejszego problemu.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Audi
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .