Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 KM - niedrogo i praktycznie

Wszyscy szukamy swojego miejsca na świecie. Własne mieszkanie ma zapewnić poczucie bezpieczeństwa oraz przynależności, to w nim ma odbywać się cała magia. Nasza magia. Kiedy wymarzony "kwadrat" stanie się faktem, a nie jedynie mrzonką, w wielu z nas budzi się zew natury i chęć naładowania akumulatorów z dala od miejskiej dżungli. Takim mobilnym i rodzinnym lokum na kółkach z powodzeniem zostają minivany - pojemne, wygodne oraz bezpieczne. Niestety, kwota potrzebna do zakupu często studzi zapały klientów zainteresowanych nabyciem takiego auta. Do podobnych wniosków doszli twórcy Dacii Lodgy, nazywając swój samochód od angielskiego słowa "lodge" oferując przy tym swojego minivana w atrakcyjnej cenie. Czy produkowane w Maroko "domki" MPV będą w stanie sprostać rodzinnym potrzebom?

Jak wspomniałem wcześniej, Dacia Lodgy jest autem, które prowadzi się dobrze. 6-biegowa skrzynia charakteryzuje się krótkim skokiem lewarka połączonym z długimi przełożeniami, co w rezultacie zapewnia precyzyjne kontrolowanie biegów. Za miękkie zawieszenia odpowiadają kolumny McPhersona z przodu oraz belka skrętna z tyłu, które przygotowują auto do przewożenia większych ciężarów, jednak tym samym zapewniają przechylenia w trakcie dynamicznego wchodzenia w zakręt. Jest to tym bardziej odczuwalne, gdyż fotele pozbawione są trzymania bocznego, przez co uczucie bujania dodatkowo wzrasta. Dość zaskakujący okazał się brak tempomatu, który producenci zastąpili ogranicznikiem - pilnuje on maksymalnej prędkości. Do wad należy także dodać bardzo czułe wspomaganie kierownicy, przez które ciężko jest kontrolować to, co dzieje się pod kołami.

Niewątpliwie największą zaletą Lodgy jest jego cena, gdyż za najtańszą wersję Access z silnikiem 1.6 trzeba zapłacić jedynie 37 900 zł. W ofercie znajdują się silniki zarówno wysokoprężne jak i benzynowe, a także fabrycznie montowane LPG. Całość podzielono na cztery pakiety wyposażenia o nazwach – od najsłabiej wyposażonego – Access, Ambiance, Laureate oraz Prestige. Do wyboru mamy także wersje auta zarówno 5-cio jak i 7-mio osobowe. Testowany model był najdroższy - 63 900 zł.

Dacia Lodgy jest bardzo ciekawym wyborem dla każdego, pod warunkiem, że jego priorytetem nie są dodatki ani wygląd przyciągający spojrzenia przechodniów, a funkcjonalność i pakowność. W zamian za rezygnacje z niektórych gadżetów dostajemy nowy pojazd w bardzo dobrej cenie, który bez problemu pomieści całą rodzinę wraz z psem i bagażami. Do tego samochód jest oszczędny na trasie, stosunkowo wygodny oraz całkiem dynamiczny. Naturalnie posiada pewne niedociągnięcia, jednak które auto ich nie ma? Szczególnie za taką kwotę.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Bartosz Leśniewski,
zdjęcia: Mateusz Żuchowicz
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .