Ford Transit Courier - porządkowanie oferty
Koncern spod znaku błękitnego owalu uzupełnia ostatnie braki w ofercie i systematyzuje nazewnictwo modeli. Po prezentowanym niedawno, osobowym Tourneo Courier, przyszedł czas na Transita Courier. Mimo kompaktowych rozmiarów najmniejszy Transit pozytywnie zaskakuje pojemnością przedziału towarowego i ładownością.
Ford Transit jest jednym z najlepiej znanych samochodów użytkowych. Model pojawił się na rynku w 1965 roku. Doczekał się ośmiu generacji i niezliczonych wersji czy odmian. Aktualnie w ofercie Forda znajdziemy cztery odmiany Transita - Courier, Connect, Custom oraz flagowego Transita, który jest największym vanem w swojej klasie.
Wiecznie spóźnieni kurierzy czy przedstawiciele handlowi zwykli wyciskać z silników wszystkie rezerwy mocy. W takich sytuacjach przyda się dopracowany układ jezdny oraz komunikatywny układ kierowniczy. Transit Courier prowadzi się precyzyjnie i neutralnie. Przy nagłej zmianie kierunku jazdy tył potrafi lekko nadrzucić, ale niepożądane reakcje szybko tłumi system ESP. Podwozie Transita skutecznie tłumi nierówności.
Najtańszy Transit Courier Van Ambiente z silnikiem 1.0 EcoBoost został wyceniony na 53 136 zł. Diesel 1.5 TDCi startuje z poziomu 57 441 zł. Na podstawowego Transita Courier Kombi Ambiente trzeba przygotować 58 671 zł.
Konkurencja w segmencie niewielkich vanów jest bardzo duża. Wystarczy wspomnieć o Citroenie Nemo, Fiacie Fiorino, krótkim Mercedesie Citan czy najmniejszym Renault Kangoo. Ford Transit Courier jest nieco większy od wymienionych modeli. Rozmiarami i możliwościami przewozowymi nie dorównuje jednak „dostawczakom” pokroju Fiata Doblo, Peugeota Partnera czy średnich wersji Citana i Kangoo. Czas pokaże, czy międzyklasowe rozmiary ułatwią dotarcie do klientów.