Honda Civic Tourer - kombi dla młodych duchem

Honda Civic "pożegnała się" z nadwoziem kombi gdy zaprzestano produkcji VI generacji. Japoński kompakt stał się samochodem skierowanym do młodych kierowców, którzy bardziej cenią stylistykę niż możliwości załadunku. Czy nowy Tourer ma za zadanie zmienić ten wizerunek?

Civic Tourer należy do grupy samochodów, które o wiele lepiej prezentują się na żywo, niż na zdjęciach. Po kilku dniach spędzonych z autem mogę stwierdzić, że jeśli podoba się wam Civic dziewiątej generacji w wersji pięciodrzwiowej, Tourer też przypadnie wam do gustu. Rok temu, po przejrzeniu oficjalnych galerii, nie byłem, delikatnie mówiąc, fanem tego kombi. Teraz dochodzę do wniosku, że to jeden z najciekawszych stylistycznie pojazdów na rynku.

Kiedy odpalałem Civica, pierwszą rzeczą która przykuła moją uwagę było basowe mruczenie. Ten dźwięk nieco przypominał mi starsze Hondy, które upalane są przez „młodych gniewnych”. Pomruk zachęca do ciągłego sprawdzania jak rzędowa czwórka pod maską zachowuje się w najwyższych partiach obrotów. Żeby jeździć dynamicznie, praktycznie cały czas będziemy musieli kręcić silnik do samego końca. Poniżej 4500 obrotów jednostka nie wykazuje ogromnych chęci do przyspieszania (po włączeniu trybu ECON jest jeszcze gorzej). Wyprzedzanie wymaga redukcji nawet o dwa biegi.

Możliwości auta nie wyróżniają się szczególnie na tle konkurencji, bowiem silnik 1.8 zapewnia „setkę” w mniej więcej 10 sekund. W warunkach miejskich jednostka napędzająca ważące około 1350 kilogramów auto zadowoli się 9-ma litrami benzyny na każde sto kilometrów, a w trasie powinniśmy uzyskać spalanie wynoszące 6,5 litra.

Pomimo tego, że osiągi nie powalają na kolana, Tourer oferuje kierowcy solidną dawkę radości. Wpływa na to chociażby krótki skok drążka zmiany biegów. Pochwalić należy również zawieszenie. Choć z tyłu zamontowano belkę skrętną, Civic daje sporo zabawy i pewnie trzyma się drogi. Układ kierowniczy przekazuje naprawdę dużą ilość informacji, a w ekstremalnych sytuacjach samochód jest zdumiewająco przewidywalny. Jedyną wadą (ale to za mocne słowo) są małe przechyły nadwozia. Japończycy zdali sobie sprawę, że kombi trafi do osób, które nie zawsze chcą wchodzić w zakręty na granicy przyczepności. Dlatego też udało się zapewnić całkiem niezły poziom komfortu jak na auto starające się od kilku generacji pielęgnować swój, jakby nie patrzeć, usportowiony wizerunek.

Hondę Civic Tourer możemy kupić za 79 400 złotych (ceny hatchbacka zaczynają się od około 66 500 złotych). Do wyboru mamy 4 wersje wyposażenia: Comfort, Sport, Lifestyle i Executive. Testowane auto (Sport) to wydatek 84 100 złotych. Za tę kwotę otrzymujemy między innymi dwustrefową, automatyczną klimatyzację, siedemnastocalowe felgi, światła do jazdy dziennej LED czy na przykład tempomat. Co ważne, producent nie przewidział żadnej możliwości indywidualizacji pojazdu poprzez zakup dodatków. Przy kupnie Tourera wybieramy tylko i wyłącznie pakiet, nic więcej.

Dodatkowe 235 milimetrów pozwoliło na stworzenie naprawdę dużego bagażnika. Dochodzę jednak do wniosku, że Civic Tourer jest wyłącznie pokazem możliwości i dobrą zagrywką marketingową. Niezmieniony rozstaw osi odbija się na pasażerach tylnej kanapy, a walka na kolejne litry wymusiła poświęcenie koła zapasowego na 117-litrowy schowek. Oczywiście testowana Honda nie jest złym samochodem. Ale klientów nie zdobywa się tylko tym, kto ma większego...kombiaka.

Dodano: 9 lat temu,
autor: Mateusz Lubczański,
zdjęcia: Mateusz Lubczański
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .