Honda CR-V 2WD 1.6 i-DTEC - małe serce w dużym aucie

Od dawna mam problem ze zrozumieniem sensu produkowania SUV-ów bez napędu na cztery koła. Duża "terenówka" zakopana w zaspie na osiedlu? Blamaż. Uterenowione auto, którym nie można dojechać na biwak w środku lasu? Zbyteczność. Jednak patrząc okiem kierowców takich pojazdów okazuje się, że tego właśnie potrzeba. Popularność przednionapędowych SUV-ów rośnie - Honda zrozumiała ten fakt i wypuściła taką właśnie wersję. W dodatku wyposażyła ją w swoje najnowsze "serce" - niedużego "ropniaka" o pojemności 1.6-litra. Sprawdźmy jak małe serce bije w dużym samochodzie. Przed wami test Hondy CR-V 2WD 1.6 i-DTEC, który odpowie jaki sens ma SUV bez napędu 4x4.

Honda CR-V to w swojej klasie stary wyjadacz z ugruntowaną pozycją na rynku i...ciekawą stylizacją. Zaprezentowana w 2012 roku czwarta odsłona tego modelu została zaprojektowana muskularnie, ale mimo wszystko lekko. Na karoserii zagościły bardziej zdecydowane, kanciaste kształty, jakby projektant mocniej zaostrzył ołówek i napatrzył się na obrazy reprezentantów kubizmu. Efekt? CR-V czwartej generacji zmężniała i wygląda dynamiczniej. Po poprzedniczce odziedziczyła charakterystyczną, opadającą linię okien. Poza tym, to całkowicie nowy pomysł na japońskiego SUV-a.

Jak zawieszenie współpracuje z kierowcą? Harmonijnie, ponieważ CR-V prowadzi się prawie jak auto klasy kompakt. Podwyższone nadwozie wydaje się nie wpływać znacząco na możliwości pokonywania zakrętów. Jednak jeśli w snach jesteście kierowcami rajdowymi i w drodze do pracy chcecie urealnić swoje marzenia, możecie poczuć pewne różnice w porównaniu z "normalnym" samochodem. Fizyki nie da się całkowicie oszukać, a dobre wrażenie, to nie wszystko. Pomogłaby obecność 4x4, ale cała heca polega na tym, że przecież go tu nie ma. Honda bywa podsterowna i lubi mielić kołami kiedy ostro wciśniemy gaz na niskim biegu. A co z komfortem? Wasze pośladki też mogą być usatysfakcjonowane, bo CR-V nie jest przesadnie twarda i radzi sobie z większością wybojów na drodze w sposób prawie niezauważalny. Unikać należy jedynie kolein. Szerokie gumy nie mieszą się w nich, co sprawia, że auto lubi "myszkować". Niemniej jednak, SUV Hondy prowadzi się bardzo przyjemnie. Film z testu CR-V-ki możecie zobaczyć tutaj:

Na koniec temat, który często jest gwoździem do trumny udanego małżeństwa - finanse. Ile kosztuje wspomniana wersja CR-V? Przypomnijmy - mamy do czynienia z przednionapędową wersją "Lifestyle" z silnikiem 1.6 i-DTEC. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in.: tapicerkę foteli ze skóry i alcantary, dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania, 18-calowe felgi, tempomat, czy podgrzewane fotele. Do szczęścia zabrakło kilku dodatków, ale nie można narzekać. Tak wyposażone auto zostało wycenione na 128600 zł. Czy to dużo? I tak, i nie. Konkurencja bywa tańsza, ale dodajmy, że często też...mniejsza, bo jak wspomniałem CR-V-ka, to jedno z największych aut w swojej klasie. Warto się nad tym zastanowić.

Czas na werdykt. Honda CR-V w testowanej wersji ma tyle wspólnego z terenem, co baletnica z boksem. To dopracowany...no właśnie - samochód rodzinny, bo bez napędu 4x4 trudno nazwać go SUV-em. Przednionapędowa odmiana z wysokoprężnym motorem 1.6 jest idealną alternatywą dla kogoś, dla kogo jazda rodzinnym VAN-em wydaje się zbyt nudna. Nieduży diesel sprawnie radzi sobie z CR-V-ką zużywając zaskakująco mało paliwa. Honda prowadzi się gładko i zapewnia pasażerom dużo przestrzeni. Trudno wskazać jakąś większą wadę, choć dla mnie brak 4x4 w uterenowionym samochodzie nadal będzie największą z nich.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Radosław Kłapyta,
zdjęcia: Radosław Kłapyta
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .