Mazda 3 2.0 Skyactiv-G - egzotyczna alternatywa

Nowy kompakt z Kraju Kwitnącej Wiśni wyróżnia się nie tylko efektowną linią nadwozia, dobrze zestrojonym zawieszeniem i rozsądnie skalkulowaną ceną. Fani motoryzacji na całym świecie od dłuższego czasu dyskutują na temat silnika Skyactiv-G. Czy 120 KM z... dwóch litrów pojemności znajduje uzasadnienie w erze downsizingu?

Samochody z Japonii są praktyczne i trwałe. Mazda nigdy nie zapominała, że auta powinny również dawać radość z jazdy. Inżynierowie japońskiego koncernu nie poprzestawali na udoskonalaniu sprawdzonych rozwiązań. Mazda eksperymentowała z silnikami Wankla i systemami czterech skrętnych kół. Firma nie próżnowała też w kwestii elektroniki. W 1990 roku pojawił się model Eunos Cosmo z dotykowym ekranem do obsługi nawigacji, wentylacji oraz pokładowego audio!

Ceny nowej Mazdy 3 startują z poziomu 63 900 złotych. Przeciętnie wyposażoną i nieprzesadnie szybką, 100-konną wersję 1.5 Skyactiv-G SkyGo można z czystym sumieniem pominąć, od razu przechodząc do 120-konnego wariantu 2.0 Skyactiv-G SkyMotion. Kosztuje 70 900 zł. Na zakup konkurencyjnych kompaktów trzeba przygotować podobne pieniądze. Dokładne porównanie ofert zaczyna przechylać szalę na korzyść Mazdy. Dla wersji SkyMotion przewidziano bogate wyposażenie, które obejmuje m.in. 16-calowe alufelgi, system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, dwustrefową klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, Bluetooth, audio ze złączami Aux i USB oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem.

Do ostatecznej ceny samochodu wielu klientów będzie musiało doliczyć 2000 zł za lakier metalizowany lub 2600 zł za efektowną czerwień Soul Red. Korzystając z okazji warto wspomnieć o cenach innych opcji - 3440 zł za komplet czujników parkowania, ponad trzy tysiące złotych za diodowe światła przeciwmgielne, 430 zł za popielniczkę i zapalniczkę oraz okrągłe dwa tysiące złotych za dojazdowe koło to spora przesada. W ASO oryginalne koło zapasowe kupimy za 800 zł. Czy klucz, lewarek, nakrętki i okalające dojazdówkę wstawki z tworzywa są warte 1200 zł?

Nowa Mazda 3 została bardzo dobrze przyjęta przez rynek, co trudno uznać za zaskoczenie. Japoński koncern opracował samochód, który wyglądem i właściwościami jezdnymi równa do najlepszych. „Trójka” nie powinna też rozczarować wysoką utratą wartości oraz usterkowością. Za największą przypadłość samochodu wielu kierowców uzna hałas silnika wkręcanego na wysokie obroty. Szkoda, że Mazda nie popracowała nad jego brzmieniem.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .