Mazda - rok pełen nowości
Mazda nie próżnuje. Po wprowadzeniu na rynek "szóstki" i "trójki" nowej generacji, przyszedł czas na zbudowaną od podstaw Mazdę 2. W salonach japońskiego koncernu pojawią się też zmodernizowane modele.
Przynajmniej 87 400 zł trzeba przygotować na nową Mazdę CX-5 ze 165-konnym silnikiem 2.0 SkyActiv-G oraz napędem na przednią oś. Wersje z napędem na cztery koła SkyActiv-Drive startują z poziomu 115 400 zł. Udoskonalony napęd powinien w mniejszym stopniu wpływać na zużycie paliwa. Nowinką, oferowaną z zestawieniu z automatyczną skrzynią i napędem AWD, jest 192-konny silnik 2.5 SkyActiv-G (od 151 900 zł).
Pozostałe zmiany są analogiczne z wprowadzonym w „szóstce” - przeprojektowano atrapę chłodnicy, opracowano diodowe reflektory, przestrojono zawieszenie, w lepiej wyciszonym wnętrzu zamontowano nowe fotele, elektryczny hamulec postojowy, bardziej atrakcyjne elementy wykończeniowe oraz świeży system multimedialny MZD Connect.
Mazda ma powody do radości. Samochody nowej generacji cieszą się wzięciem na całym świecie. W Polsce rok 2014 zamknięto liczbą 7 531 sprzedanych aut, równoznaczny z aż 77-procentowym wzrostem. Powtórzenie równie wielkiego skoku może być trudne, jednak jakość i dopracowanie nowych modeli gwarantuje, że udział Mazdy w rynku będzie dalej wzrastał.