Peugeot 508 FL - Pozytywne zmiany
Cykl życia współczesnych samochodów można mierzyć w "trzylatkach". Nowy model - trzy lata - lifting - trzy lata - gruntowna przebudowa lub kolejna generacja i tak dalej. Model 508 właśnie przekroczył próg pierwszej "trzylatki", więc Peugeot zaprezentował światu model po liftingu. Co w nim zmieniono?
Lifting modelu 508 objął również jednostki napędowe. W ofercie pojawił się silnik benzynowy 1,6 e-THP 165KM, wyposażony w turbinę Twin Scroll. Spełnia on wymogi normy Euro6, emitując do atmosfery 129 g/km CO2. Silnik wysokoprężny BlueHDi (Euro6) oferowany jest w dwóch wariantach – 150 KM i 180 KM. Mocniejsza jednostka będzie dostępna jedynie z automatyczną skrzynią najnowszej generacji EAT6.
Cennik Peugeot 508 FL rozpoczyna się od 81 000 zł za wersję Access z silnikiem 1,6 VTi 120 KM. Jest to swego rodzaju reklamowa zachęta dla klientów, ponieważ występuje tylko w wersji sedan i wyposażona jest w absolutne minimum dla samochodów z tego segmentu. Kolejna wersja wyposażeniowa Active, z silnikiem doładowanym 1,6 e-THP o mocy 165 KM to wydatek rzędu 96 000 zł. Najtańszy 508 FL z silnikiem Diesla 1,6 e-HDi 115 KM kosztuje 99 700 zł. Wersja SW, w zależności od wyposażenia, jest o 4-5 tys. zł droższa.