Seat Ibiza Cupra - na podwójnym dopingu
Niewielki Seat zaskakuje osiągami. To zasługa podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI. Sztywne zawieszenie oraz ostre hamulce zachęcają do dynamicznej jazdy. Najostrzejsza wersja Ibizy całkiem dobrze spisuje się także podczas codziennej eksploatacji.
Ibiza Cupra wzmocniła portfolio Seata w 1996 roku. Niewielkie auto z wolnossącym silnikiem 2.0 16V o mocy 150 KM z miejsca zyskało uznanie fanów szybkiej jazdy, a jednocześnie stało się bazą do homologowania rajdówki, która w latach 1996-1998 dała Seatowi trzy tytuły mistrza świata w klasyfikacji dwulitrowych Kit Carów.
Z zewnątrz Cupra wygląda świeżo i nowocześnie. Ostre linie, diodowe światła do jazdy dziennej i tylne lampy, biksenonowe reflektory, 17-calowe koła, centralny wydech czy lusterka przytwierdzone do poszycia drzwi przynajmniej przez kilka lat będą przyciągały zaciekawione spojrzenia.
Standardowe wyposażenie Seata Ibiza Cupra jest bogate. Poza dwusprzęgłową skrzynią obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat, komputer pokładowy i biksenonowe reflektory. Cennikowe 78 500 zł nie zachęca jednak do wizyty w salonie Seata. Aktualna promocja pozwala na zakup Cupry za 71 500 zł, co okazuje się atrakcyjną ofertą. Mniejszym obciążeniem dla kieszeni będzie Suzuki Swift Sport – wyprzedaż zredukowała jego cenę do 62 900 zł. Hot hatche z turbodoładowanymi silnikami kosztują więcej od Ibizy. Po uwzględnieniu rabatu bliźniacza Fabia RS będzie o kilkaset złotych droższa. Fiesta ST startuje z poziomu 73 500 zł, Peugeota 208 GTI z rocznika 2013 kupimy za 82 800 zł, Abarth Punto SuperSport kosztuje 85 tys. zł, a na Clio RS trzeba przygotować 90 tys. Mówimy o oficjalnych cenach i promocjach - poważnie zainteresowani zakupem powinni być w stanie wynegocjować dodatkowy rabat.
Seat Ibiza Cupra dowodzi, że możliwe jest stworzenie auta, który sprawdza się w mieście, na trasie, górskiej serpentynie czy nitce toru wyścigowego. Hiszpański hot hatch jest zwinny i wystarczająco dynamiczny, by zostawić za sobą większość spotykanych na drogach samochodów. Cupra jest też wystarczająco komfortowa i funkcjonalna, by nie irytować podczas codziennej eksploatacji - pod warunkiem, że nie oczekujemy pojemnego bagażnika, a pasażerów w drugim rzędzie przewozimy sporadycznie.