Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI 140 KM - dla aktywnych?
Uterenowione kombi to wcale nie taki młody segment. Mają kilka dodatkowych plastików, nieco podwyższone zawieszenie, a najlepiej jeśli też napęd na cztery koła. Skoda z modelem Superb również połasiła się na ten segment przygotowując wersję Outdoor. Pytanie tylko, ile jest "outdooru w Outdoorze"?
Testowy egzemplarz kosztował 154 300 zł, choć bazową ceną tego modelu było 137 900 zł. Volkswagen Passat Alltrack 4x4 z tym samym silnikiem pochodzi z odchodzącej już generacji B7, ale kosztuje zaledwie 1090 zł więcej, a ma już podniesione zawieszenie i systemy wspomagające jazdę w terenie – kontrolę zjazdu, natarcia itp. Opel broni się Insignią Country Tourer, którą zawieszono co prawda zaledwie 2 cm wyżej, ale zawsze. Z napędem na cztery koła kosztuje już jednak 145 400 zł. Można tu również zastanowić się nad Citroenem C5 Crosstourer, który ze 163-konnym dieslem kosztuje najmniej, bo 127 500 zł, a oferuje też regulowane zawieszenie – choć jedynie z napędem na przód. Wybór jest więc spory, a w każdej propozycji, oprócz Superba Outdoor, mamy wyższe zawieszenie. Czy to jednak go skreśla? To chyba kwestia indywidualnych potrzeb.