Toyota Land Cruiser 150 - W teren z komfortem

Land Cruiser to dziś już więcej, niż tylko marka Toyoty. Land Cruiser to ikona, to wręcz instytucja. Land Cruiser to wreszcie najchętniej kupowany samochód w swoim segmencie - rzesza ponad 6 milionów klientów mówi sama za siebie. W tym roku mija 60 lat odkąd Toyota zaczęła używać tej nazwy dla swoich komfortowych terenówek.

Niestety fani marki i modelu muszą się odrobinę obejść smakiem, ponieważ Toyota nie przygotowała na tę okazję żadnej niespodzianki. Na otarcie łez pozostaje fakt, że jubileusz zbiegł się w czasie z faceliftingiem wersji 150. Co zmieniło się w tym samochodzie?

Producent z dumą podkreśla, że Land Cruiser jest jedną z ostatnich konstrukcji, którą można nazwać samochodem terenowym. Czemu? Według Toyoty decydują o tym trzy czynniki: budowa na ramie, stały napęd na cztery koła oraz reduktor. Wymiary zewnętrzne zmodernizowanej wersji praktycznie się nie zmieniły – przy długości 4,78 m jest ona jedynie o 2 cm dłuższa od dotychczasowego modelu. Pomimo delikatnej modernizacji nadwozia auto wciąż dysponuje naprawdę niezłymi właściwościami terenowymi – kąt natarcia 32 stopnie, kąt rampowy 22 stopnie, kąt zejścia 25 stopni, a przechył boczny 42 stopnie. Dodajmy do tego możliwość pokonywania wzniesień pod kątem 42 stopni oraz zdolność brodzenia w wodzie o głębokości do 70 cm - jeśli chodzi o tę klasę i wielkość samochodu, to trzeba przyznać, że konstruktorzy wykonali dobrą robotę.

Facelifting Land Cruisera 150 przyniósł ze sobą trzy nowe wersje wyposażenia: Prado, Premium i Executive, które mogą być dodatkowo spersonalizowane dwunastoma pakietami wyposażenia dodatkowego. Bonusem jest bogato wyposażona wersja Invincible.

Pozytywnym zaskoczeniem są ceny Land Cruisera, którego bazowa wersja 5d kosztuje poniżej 200 tys. złotych, a więc mniej, niż miało to miejsce w przypadku poprzednika.

Okazuje się, że suche dane techniczne, które wymieniłem na początku powodują, że niepozorny w sumie Land Crusier, pokonywał wszelkie zjazdy, podjazdy, trawersy czy muldy bez zająknięcia. Systemy elektronicznie czuwają nad tym, aby nawet niewprawiony kierowca nie zrobił sobie krzywdy w terenie. Na mnie największe wrażenie zrobił system Crawl Control pozwalający na bezproblemowe wjazdy i zjazdy ze wzniesień pokrytych błotem czy też piachem. Do gustu przypadła mi również kamera zamontowana w grillu – dzięki niej wiemy co dzieje się przed uniesionym do góry przodem samochodu. Pierwszy raz przyszło mi korzystać z tego rozwiązania i muszę powiedzieć, że dość prosty pomysł przekłada się na dużo bezpieczniejszą zabawę w terenie.

Podczas jazd Land Cruiserem mieliśmy również okazję spróbować przejazdów tą samą trasą, ale za kierownicą wersji specjalnych innej terenówki Toyoty, czyli modelu Hilux. Toyota ma w swojej ofercie Hiluxy w specjalnych wydaniach takich jak, „Hunter”, która przygotowana jest dla leśników, czy też wersja „Arctic Truck” ze zmienionym zawieszeniem i poszerzonym nadwoziem. Szczególnie ta ostatnia odmiana prezentuje się niezwykle rasowo. Producent wiąże duże nadzieje sprzedażowe z edycją "Invincible", która podobnie jak w modelu Land Cruiser, oferuje w zbilansowanej cenie maksymalne wyposażenie.

Dodano: 10 lat temu,
autor: Maciej Majewski,
zdjęcia: Maciej Majewski;Toyota
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .