Trzecia generacja Focusa

Ford pokazał w Detroit nową generację Focusa, która wejdzie na rynek w roku 2011. Nowy samochód został zbudowany na tej samej platformie, co pokazane w 2009 roku we Frankfurcie nowe generacje C-MAX i Grand C-MAX. Ford w sumie ma zamiar zbudować w oparciu o tą platformę 10 modeli, których po 2012 roku chce sprzedawać 2 miliony rocznie.

Nowy Focus ma być globalnym samochodem, produkowanym i sprzedawanym na kilku kontynentach. Poprzednio także był sprzedawany na kilku kontynentach, ale wersja europejska i amerykańska miały tylko 20 proc. wspólnych części. Teraz modele z poszczególnych części świata będą miały 80 proc. wspólnych elementów.

Zdaniem ekspertów Forda, podstawowe wymagania i upodobania kierowców stają się coraz bardziej podobne w różnych częściach globu. - Klienci na całym świecie coraz bardziej chcą mniejszych samochodów z oszczędnymi silnikami, ale nie kosztem stylu, technologii i właściwości jezdnych jakich się wymaga od większych aut – mówi Derrick Kuzak, wiceprezydent Forda ds. Rozwoju Produktów Globalnych.

Trzecia generacja Focusa została pokazana w dwóch rodzajach nadwozia – hatchback i sedan. Pierwszy z nich bryłą bardzo przypomina obecną generację. Oba są jednak znacznie ciekawsze stylistycznie. Widać w niej wpływ stylistyki zastosowanej także w obecnej generacji Mondeo. Widać to najwyraźniej we wnętrzu, które łączy elegancję nowego Mondeo z odrobiną szaleństwa, charakterystycznego dla pierwszej generacji Focusa.

Wnętrze ma styl limuzyny wyższego segmentu i ma mieć porównywalny poziom wykończenia i jakość wykorzystanych materiałów. Jednym z elementów podnoszących komfort jazdy ma być staranne wygłuszenie kabiny.

W wyposażeniu samochodu będzie m.in. system multimedialny MyFord, z ośmiocalowym, dotykowym ekranem, którego elementami mogą być: system kontroli głosem, łączność telefoniczna poprzez Bluetooth, nawigacja satelitarna oraz możliwość podłączenia zewnętrznych dysków lub przenośnych odtwarzaczy MP3.

Nowy Focus będzie miał w opcjach także system bezkluczykowego wejścia i zapłonu silnika, kamerę cofania, a także półautomatyczny system parkowania równoległego, który parkuje z niewielką tylko pomocą kierowcy.

Nowe samochody będą napędzane silnikami z rodziny EcoBoost, czterocylindrowymi benzynowymi jednostkami turbo z bezpośrednim wtryskiem. Podczas salonu w Detroit Focus jest wyposażony w nowy dwulitrowy silnik z tej rodziny, dysponujący mocą o 20 proc. większą, przy spalaniu o 10 proc. niższym niż w przypadku dwulitrowego silnika obecnej generacji. W Europie podstawą gamy będzie silnik o pojemności 1,6 l.

W gamie jednostek napędowych znajdzie się także kilka turbo diesli z rodziny Duratorq, ale zmodernizowanych, co pozwoliło obniżyć spalanie o 10 do 20 proc. w porównaniu ze stosowanymi obecnie.

Nowością będzie także dwusprzęgłowa skrzynia biegów PowerShift, która w porównaniu z obecnej generacji czterostopniowymi automatami daje do 9 proc. oszczędności paliwa.

W końcu tego roku produkcja nowego Focusa rozpocznie się w 3 zakładach – w niemieckiej fabryce w Saarlouis, amerykańskiej w Michigan i chińskiej w Chongqing. Sprzedaż ma się rozpocząć w 2011 roku. Sprzedaż rozpocznie się od Europy i USA, a dopiero potem auto trafi także na rynki Azji, Afryki i Ameryki Południowej.

Dodano: 14 lat temu,
autor: Piotr Myszor
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .