Więcej elektroniki, mniej paliwa

Wiosną Mercedes wprowadzi na rynek zmodernizowaną wersję klasy C. To lepsze określenie niż lifting, zwłaszcza że nie ograniczono się do zmian stylistycznych. Ekonomikę silników poprawiono niemal o jedną trzecią, dodano telematykę, która może korzystać z Internetu oraz dodano kilka nowych systemów bezpieczeństwa. Według zapowiedzi odnowienie klasy C zaowocowało wprowadzeniem ponad 2000 nowych części.

Podstawa to oczywiście wygląd. Przednia część samochodu zyskała więcej kształtów mających przypominać linię V, w jaką układają się boki atrapy chłodnicy. Tak samo ułożono boczne krawędzie wlotu powietrza w nowym przednim zderzaku oraz przetłoczenie na nowej, aluminiowej masce. Mercedes dał się ponieść modzie na asymetryczne przednie reflektory. W ich dolnej części są linie diod LED tworzących migacze. Także w zderzaku pojawiły się światła do jazdy dziennej w postaci wąskich linii z diod LED. Trzeci raz liniowy motyw diod LED wykorzystano w zmodyfikowanych tylnych światłach.

Zmiany we wnętrzu to przede wszystkim nowa deska rozdzielcza z dużym ekranem na centralnej konsoli i nowymi tworzywami. Ekran w szczycie centralnej konsoli jest schowany pod wspólnym daszkiem z trzema zegarami tablicy rozdzielczej. Część przycisków centralnej konsoli wykończono na wysoki połysk. Na czarnym cyferblacie wyraźniej widać centralny przycisk z chromowaną obwódką.

W gamie silników odnowionej klasy C odbyła się prawie rewolucja. Zużycie paliwa zmniejszono nie o kilka czy kilkanaście, ale o 31 procent! Głównym sprawcą wydaje się montowany standardowo we wszystkich wersjach silnikowych system start/stop. Podstawą są także automatyczne skrzynie biegów. Nie wszystkie silniki są dostępne ze skrzyniami manualnymi. W standardem wśród oferowanych w tym samochodzie automatów ma być siedmiobiegowa skrzynia 7G-TRONIC PLUS. W sumie wszystkie wersje silnikowe zmodernizowanego Mercedesa C będą klasyfikowane jako BlueEFFICIENCY, czyli najbardziej ekonomiczne wersje samochodów tej marki.

W gamie jest 6 wersji silnikowych – po trzy benzynowe i wysokoprężne. Wśród jednostek benzynowych dwa razy pojawia się czterocylindrowy silnik 1,8. W wersji dysponującej mocą 156 KM i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm pozwala on na osiągnięcie prędkości 222 km/h i rozpędza auto do 100 km/h w 8,9 sekundy, zadowalając się średnio 5,3 l/100 km. Takie samo średnie spalanie ma mieć także mocniejsza wersja, która ma moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 310 Nm. Jego maksymalna prędkość to 240 km/h, a przyspieszenie wynosi 7,2 sekundy. Najmocniejszy silnik benzynowy , trzyipółlitrowe V6 o mocy 306 KM (maksymalny moment obrotowy 370 Nm) to przy okazji najdynamiczniejszy samochód w gamie. Jego przyspieszenie to tylko 6 sekund, a maksymalna prędkość to 250 km/h. Spalanie to średnio 5,6 l/100 km. Wśród turbodiesli jest tylko jedna pojemność – 2,1 l. Trzy wersje różnią się mocą i maksymalnym momentem obrotowym, które wynoszą: 136 KM i 360 Nm, 170 KM i 400 Nm oraz 204 KM i 500 Nm. Maksymalne prędkości tych wersji to odpowiednio: 217 km/h, 230 km/h i 240 km/Hz, zaś przyspieszenia do 100 km/h wynoszą: 9,1 s, 8,1 s i 7,1 s. Najsłabsza pali średnio 4,2 l/100 km, dwie pozostałe zadowalają się czterema litrami.

Wśród elektronicznych systemów wspomagających kierowcę dzięki zastosowaniu radaru, kamer i czujników jest dziesięć zastosowanych w tym modelu po raz pierwszy. Jednym z nich jest ATTENTION ASSIST, który szuka u kierowcy objawów zmęczenia i senności, innym DISTRONIC PLUS, obserwujący odległość od poprzedzającego pojazdu.

W zmodernizowanej klasie C pojawi się też nowa generacja urządzeń telematycznych. Mają większe wyświetlacze, możliwość pokazywania wiadomości SMS, odtwarzania muzyki z telefonu poprzez Bluetooth, gniazdo USB w podłokietniku oraz ułatwioną obsługę. System COMMAND Online może łączyć się z Internetem dostarczanym przez operatorów telefonii komórkowej, a stamtąd uzyskiwać informacje dotyczące pogody czy trasy nawigacji z serwisu Google Maps. Trasy ściągane z serwisu mogą być archiwizowane i w późniejszym terminie powtarzane. Po raz pierwszy w klasie C będzie także dostępna tańsza wersja nawigacji Becker MAP PILOT.

Dodano: 13 lat temu,
autor: Piotr Myszor
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .