Czy warto kupić: Mitsubishi Space Star (od 1998 do 2005)

Praktyczny, zgrabny i relatywnie tani samochód dla rodziny. Jest japoński tylko z nazwy. Za produkcję odpowiadała fabryka NedCar w Holandii, a pod maskę trafiały francuskie turbodiesle. Czy warto kupić Mitsubishi Space Star?

Przed laty portfolio Mitsubishi wyglądało zupełnie inaczej niż obecnie. Zamiast SUV-ów i crossoverów znajdowało się w nim sporo vanów – m.in. modele Space Wagon i Space Runner. W 1998 roku w salonach marki pojawił się Space Star. Rodzinny samochód został zbudowany na płycie podłogowej Carismy – w pełni europejskiego Mitsubishi, a jednocześnie bliźniaka Volvo S40 i V40, z którymi było produkowane przez holenderski NedCar.

Mitsubishi Space Star nie jest typowym minivanem. Z racji rozmiarów oraz konstrukcji stanowi raczej pomost między klasycznymi kombi, a kompaktowymi vanami. Samochód ma wady, ale jego praktyczność oraz korzystny stosunek cen do możliwości ułatwia przymknięcie oka na niedostatki.

Polecane wersje silnikowe

Benzynowa 1.8 MPI: Podstawowy silnik benzynowy 1.3 średnio nadaje się do napędzenia rodzinnego vana – masa własna pojazdu przekracza 1,2 t, a po obciążeniu go kompletem pasażerów i bagażem wychodzą na jaw niedobory mocy. Lepszą dynamikę zapewnia wariant 1.6, a jeszcze sprawniej, zużywając niemal identyczne ilości paliwa, jeździ Spacer Star 1.8. Polecamy silnik 1.8 MPI (2003-2005). Jest mniej skomplikowany i problematyczny od 1.8 GDI (1998-2002). Francuskie turbodiesle 1.9 DI-D są solidne, jednak wraz z rosnącymi przebiegami wzrasta prawdopodobieństwo defektu turbiny, wtryskiwaczy lub dwumasowego koła zamachowego.

Zalety:
+ Przestronne wnętrze
+ Korzystny stosunek ceny do jakości
+ Niezłe wyposażenie wielu egzemplarzy

Wady:
- Spora awaryjność
- Mniej funkcjonalna kabina niż w innych vanach
- Spore koszty utrzymania

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 140-250 zł
Tarcze i klocki (przód): 240-420 zł
Sprzęgło (komplet): 300-700 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
1.3, 1999 r., 220000 km, 6 tys. zł
1.6, 2001 r., 179000 km, 9 tys. zł
1.9 DI-D, 2003 r., 180000 km, 11 tys. zł
1.8 MPI, 2003 r., 93000 km, 14 tys. zł

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .