Czy warto kupić: Subaru Impreza (od 2007 do 2013)

Japoński kompakt nie grzeszy urodą czy pojemnością bagażnika. Rekompensatę stanowi wysoka trwałość, powolna utrata wartości oraz permanentny napęd na cztery koła, który zapewnia perfekcyjną trakcję w każdych warunkach.

Impreza w pewnym stopniu stała się ofiarą własnego sukcesu. Niezliczone triumfy na rajdowych trasach przełożyły się na postrzeganie modelu. Kompaktowe Subaru jest utożsamiane ze sportowym, a co za tym idzie – paliwożernym, drogim w utrzymaniu i mało komfortowym samochodem. Wiele osób zapomina, że w ofercie nie zabrakło słabszych wersji silnikowych.

Ważącym wszystkie „za” i „przeciw” polecamy jazdę próbną, która jest w stanie przechylić szalę na korzyść samochodu. Używane Imprezy nie są tanie. Na najtańsze – czyli najsłabsze Imprezy z pierwszego roku produkcji – trzeba przygotować ok. 25 tys. zł. By mieć możliwość przebierania w ofertach, warto zgromadzić 35-40 tys. zł. Ceny sportowych wersji WRX oraz WRX STi są niezwykle zróżnicowane. Uwaga na „okazje”! Od niskiej ceny ważniejszy jest faktyczny stan samochodu i bezwypadkowa historia.

Polecane silniki:

Benzynowy 2.0: Na rynku wtórnym najłatwiej o znalezienie Imprezy z dwulitrowymi silnikami – benzynowymi lub wysokoprężnymi. Pierwszy z wymienionych potrzebuje ok. 10 l/100km. Spore zapotrzebowanie na paliwo jest rekompensowane przez wysoką trwałość oraz relatywnie prostą obsługę serwisową motoru. Dopóki „dwulitrówka” nie zostanie połączona z automatyczną skrzynią biegów, zapewnia akceptowalne osiągi. Sprint do „setki” trwa 9,6 s. Spory odsetek benzynowych Imprez posiada instalacje LPG. Działają poprawnie i nie powodują wyświetlania kontrolki Check Engine, pod warunkiem, że zostały należycie zamontowane i ustawione.

Zalety:
+ Efektywny napęd na cztery koła
+ Ograniczona liczba poważnych usterek
+ Właściwości jezdne i osiągi wersji WRX oraz WRX STi

Wady:
- Specyficzna stylizacja nadwozia i wnętrza
- Znaczne zużycie paliwa przez silniki benzynowe
- Niewielka przestrzeń bagażowa

Bezpieczeństwo:
Wynik w teście EuroNCAP: 4/5 (badanie w 2009 r.)

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 250-400 zł
Tarcze i klocki (przód): 460-1500 zł
Sprzęgło (komplet): 750-1500 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
1.5, 2008 r., 128000 km, 24 tys. zł
2.0, 2008 r., 169000 km, 32 tys. zł
2.0D, 2010 r., 53000 km, 44 tys. zł
2.5 WRX, 2009 r., 60000 km, 58 tys. zł

Dodano: 9 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Michał Sztorc
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .