Czy warto kupić: używana Honda CR-V (od 2001 do 2006)

Japoński SUV nie czaruje urodą nadwozia i wystrojem wnętrza. Ma jednak cechę pożądaną przez większość kierowców - jest wybitnie trwały. Pod koniec produkcji otrzymał doskonały silnik wysokoprężny 2.2 i-CTDi. Czy warto kupić używaną Hondę CR-V?

Honda należała do grona firm, które przecierały ścieżki w segmencie SUV. Już w 1996 roku japoński koncern zaprezentował model CR-V. Uroda nadwozia i wnętrza nie były mocnymi stronami wszędobylskiej Hondy. Idealny nie był także napęd Real Time 4WD z nietypowym systemem dołączania tylnej osi. Pod maską zabrakło oszczędnego turbodiesla.

Używana Honda CR-V drugiej generacji jest samochodem, który zasługuje na rekomendację. Niewielka awaryjność, praktyczność oraz ograniczona utrata wartości to tylko niektóre pozycje z długiej listy zalet japońskiego SUV-a. Nawet bardzo wysoki przebieg nie dyskwalifikuje danego egzemplarza, o ile nie brał on udziału w poważnym wypadku, a napęd tylnej osi działa poprawnie.

Polecane silniki

Benzynowy 2.0 16V (150 KM): „Dwulitrówka” jest udaną konstrukcją – trwałą i wystarczająco dynamiczną. Niestety w cyklu mieszanym zużywa ok. 10 l/100km. Znaczy odsetek samochodów został wyposażony w instalacje LPG. Zasilanie gazem może prowadzić do wypalania zaworów. Turbodiesel o pojemności 2,2 litra pojawił się pod koniec produkcji modelu, co przekłada się na ograniczoną podaż używanych egzemplarzy i ich wysokie ceny. Atutem turbodiesla Hondy jest trwałość.

Zalety:
+ Ponadprzeciętna trwałość
+ Przestronne i funkcjonalne wnętrze
+ Nieźle zestrojony układ jezdny

Wady:
- Mało wyszukana stylizacja wnętrza
- Wysokie ceny używanych egzemplarzy
- Silnik wysokoprężny dopiero pod koniec produkcji

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód, dolny): 200-350 zł
Tarcze i klocki (przód): 200-500 zł
Sprzęgło (komplet): 500-900 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
2.0 i-VTEC, 2002 r., 177000 km, 23 tys. zł
2.0 i-VTEC, 2004 r., 151000 km, 28 tys. zł
2.2 i-CTDi, 2006 r., 220000 km, 35 tys. zł
2.0 i-VTEC, 2006 r., 87000 km, 37 tys. zł

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .