Czy warto kupić: używana Toyota Corolla X (2006-2013)

Nie grzeszy charakterem, stylizacją czy osiągami. Ma jednak wiele bardzo pożądanych cech - solidną konstrukcję, komfortowe wnętrze oraz oszczędne silniki. Czy warto kupić używaną Toyotę Corollę X?

W 2006 roku Toyota dokonała prawdziwej rewolucji w swojej ofercie. Pod kultową nazwą Corolla oferowano wyłącznie kompaktowego sedana. Spokrewnione z nim 3- i 5-drzwiowe hatchbacki otrzymywały plakietki "Auris".

przychodzi odwiedzać bardzo rzadko. Dwumasowe koło zamachowe jest nieobecne, a rozrząd napędza łańcuch. Większy silnik miewa problemy z głowicą i blokiem. Jedyną niedogodnością związaną z eksploatacją Corolli 1.4 D-4D jest konieczność częstego dolewania oleju, który bywa spalany w znacznych ilościach.

Zalety:
+ Ponadprzeciętna trwałość
+ Niska utrata wartości
+ Dobrze zestrojone zawieszenie

Wady:
- Bardzo wysokie ceny używanych egzemplarzy
- Mało wyszukane wnętrze
- Wysokie ceny części zamiennych

Bezpieczeństwo:
Wynik w teście EuroNCAP: 5/5 (badanie w 2007 r.)

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód, dolny): 170-350 zł
Tarcze i klocki (przód): 200-450 zł
Sprzęgło (komplet): 350-800 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
1.6 VVT-i, 2008 r., 181000 km, 27 tys. zł
2.0 D-4D, 2007 r., 180000 km, 30 tys. zł
1.4 D-4D, 2008 r., 84000 km, 35 tys. zł
1.33 VVT-i, 2010 r., 30000 km, 43 tys. zł

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .