Czy warto kupić: używana Toyota MR2 (od 1999 do 2005)
Lato w pełni, więc na ulicach pojawiły się kabriolety i roadstery. Jedna z ciekawszych propozycji dla osób zainteresowanych zakupem kilkuletniego auta z otwieranym dachem pochodzi z Japonii. Jest szybka, zwinna i niezbyt droga w utrzymaniu. Czy warto kupić używaną Toyotę MR2?
Pierwsza generacja modelu MR2 została zaprezentowana w złotym okresie Toyoty. W latach 80. japoński koncern produkował „niezniszczalne” samochody, świetnie poczynał sobie na rajdowych odcinkach specjalnych oraz sukcesywnie rozwijał sportowe modele Celica i Supra. Kolejna odsłona MR2 zawiesiła poprzeczkę naprawdę wysoko. Atrakcyjna stylizacja i nawet 240 KM pod maską sprawiły, że zainteresowanych zakupem nie brakowało.
W Polsce Toyota MR2 była oferowana na specjalne życzenie. Zdecydowana większość egzemplarzy trafiła nad Wisłę po kilkuletniej eksploatacji. Niestety w tym czasie wiele aut wzięło udział w wypadkach. Z tego powodu MR2 należy bardzo dokładnie prześwietlić przez zakupem - najlepiej w serwisie, któremu model oraz jego przypadłości nie są obce. Oszczędności mogą okazać się złudne.
Zalety:
+ Radość z jazdy
+ Rozsądne ceny używanych egzemplarzy
+ Umiarkowane koszty eksploatacji
Wady:
- Śladowa funkcjonalność
- Narowiste reakcje na granicy przyczepności
- Problemy z pierwszym katalizatorem
Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Amortyzator (przód): 400-600 zł
Tarcze i klocki (przód): 300-620 zł
Sprzęgło (komplet): 300-600 zł
Przykładowe ceny ofertowe:
1.8 VVT-i, 2000 r., 135000 km, 13 tys. zł
1.8 VVT-i, 2002 r., 144000 km, 18 tys. zł
1.8 VVT-i, 2000 r., 96000 km, 24 tys. zł
1.8 VVT-i, 2004 r., 72000 km, 28 tys. zł
Zdjęcia: Toyota, Newspress