Czy warto kupić: używane Renault Koleos (od 2008 roku)

SUV francuskiej marki otrzymał napęd sprawdzony wcześniej w japońskich samochodach, a za jego produkcję odpowiada koreańska fabryka. Nie grzeszy urodą, ale jest komfortowy i dobrze wyposażony. Na rynku wtórnym kosztuje rozsądne pieniądze. Czy warto kupić używane Renault Koleos?

Kiedy kolejne firmy wprowadzały na rynek przeróżne crossovery i SUV-y, Renault prezentowało na salonach samochodowych prototypy modelu Koleos. Produkcja auta ruszyła dopiero w 2008 roku. Była za nią odpowiedzialna koreańska fabryka Samsung Motors, która poza Koleosem produkowała jego bliźniaka - Samsunga QM5.

Pod płaszczykiem niezbyt wyszukanej stylizacji Koleos kryje dobrze wyposażone i komfortowe wnętrze. Samochód nie jest bezawaryjny, jednak korzystne ceny używanych egzemplarzy ułatwiają zaakceptowanie mankamentów. Dość powiedzieć, że Koleos z danego rocznika często jest tańszy nawet o kilkanaście tysięcy złotych od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Polecane wersje silnikowe

Wysokoprężna 2.0 dCi: W SUV-ach najlepiej sprawdzają się silniki wysokoprężne. Pozwalają cieszyć się dynamiczną jazdą, zużywając umiarkowane ilości paliwa - 2.0 dCi potrzebuje ok. 8 l/100km w cyklu mieszanym, a benzynowy 2.5 16V 10 l/100km. Turbodiesel jest trwały. Usterki dotyczą zwykle osprzętu. Co ważne, wtryskiwacze i turbosprężarki wytrzymują duże przebiegi. Procedura wypalania filtra DPF prowadzi do rozrzedzania oleju silnikowego paliwem. Ponieważ pojawiły się już pierwsze doniesienia o problemach z panewkami, lepiej dmuchać na zimne i wymieniać olej co 15 tysięcy kilometrów lub wcześniej. Automatyczna skrzynia biegów ogranicza osiągi. Polecamy natomiast wersję z napędem 4x4.

Zalety:
+ Bogate wyposażenie
+ Wysoki komfort jazdy
+ Umiarkowana cena zakupu

Wady:
- Ograniczona ilość miejsca na tylnej kanapie
- Mały bagażnik
- Niezbyt dobre właściwości jezdne

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 150-300 zł
Tarcze i klocki (przód): 330-650 zł
Sprzęgło (komplet): 700-900 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
2.0 dCi, 2008 r., 83000 km, 33 tys. zł
2.0 dCi, 2008 r., 64000 km, 37 tys. zł
2.0 dCi, 2010 r., 140000 km, 44 tys. zł
2.5 16V, 2008 r., 49000 km, 50 tys. zł

Zdjęcia: Renault

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .