Czy warto kupić: używany Fiat 500 (od 2007)

Włoskie auto z polskiej fabryki wyróżnia się wyjątkową stylizacją nadwozia i wnętrza. Atutem samochodu są też przyzwoite właściwości jezdne, rozsądne koszty utrzymania oraz niska awaryjność. Czy warto kupić używanego Fiata 500?

Ten plan nie mógł spalić na panewce. Fiat wziął sprawdzone podwozie Pandy drugiej generacji, opakował je karoserią łudząco podobną do kultowej „pięćsetki” sprzed lat, a produkcję powierzył fabryce w Tychach z doświadczonym i skrupulatnym zespołem.

Czy warto kupić używanego Fiata 500? Jeżeli szukamy uroczego samochodu do miasta - z pewnością tak. Włoski maluch zdaje również egzamin na trasie, o ile pod maską nie pracuje najsłabszy silnik. Ceny używanych egzemplarzy są zróżnicowane. Auta kosztujące mniej niż 25 tysięcy złotych warto bardzo dokładnie sprawdzić. Do Polski trafiło wiele "pięćsetek" z wypadkową przeszłością. Nie należy natomiast obawiać się niskich przebiegów. Miejski charakter samochodu sprawia, że wskazania licznika kilometrów nie rosną w obłędnym tempie. Fiat 500 jest też często drugim autem w rodzinie.

Polecane silniki

Benzynowy 1.2 8V: Nieskomplikowana konstrukcja nie zapewnia wyśmienitych osiągów. Nie należy też do grona najbardziej oszczędnych silników. Rekompensatę stanowią niskie koszty obsługi serwisowej oraz trwałość silnika 1.2 8V – poważne awarie są rzadkością. 101-konny motor 1.4 16V zapewnia dobre osiągi, jednak kombinacja systemu zmiennych faz rozrządu oraz zaawansowanego układu tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej przy wysokich przebiegach może generować dodatkowe koszty serwisowe.

Zalety:
+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza
+ Bogate wyposażenie wielu egzemplarzy
+ Niskie koszty utrzymania

Wady:
- Mała pojemność bagażnika
- Twarde zawieszenie
- Zużycie paliwa podczas dynamicznej jazdy

Bezpieczeństwo:
Wynik w teście EuroNCAP: 5/5 (badanie w 2007 r.)

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 140-220 zł
Tarcze i klocki (przód): 150-450 zł
Sprzęgło (komplet): 290-500 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
1.2 8V, 2008 r., 69000 km, 24 tys. zł
1.4 16V, 2008 r., 117000 km, 27 tys. zł
1.3 Multijet, 2010 r., 70000 km, 33 tys. zł
1.2 8V, 2011 r., 10200 km, 36 tys. zł

Dodano: 11 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .