Czy warto kupić: używany Opel Corsa D (od 2006)

Nowoczesny, ładny i trwały samochód za rozsądne pieniądze. Podaż egzemplarzy z drugiej ręki jest duża, ale znalezienie dobrze wyposażonego wymaga dłuższych poszukiwań. Czy warto kupić używanego Opla Corsa D?

Corsa jest jednym z najbardziej udanych i najlepiej postrzeganych modeli Opla. W drugiej połowie 2006 roku do salonów trafiła czwarta generacja miejskiego samochodu spod znaku błyskawicy. Corsa D stylistycznie odcięła się od swoich poprzedników. Projektanci postawili na bardziej wyraziste linie nadwozia. Nie trzeba dysponować bujną wyobraźnią, by doszukać się cech wspólnych z Astrą H oraz debiutującą w 2008 roku Insignią. Pod koniec 2010 roku Opel odświeżył Corsę. Samochód otrzymał nowe światła, zderzaki oraz atrapę chłodnicy.

), co w czterocylindrowych 1.2 i 1.4, które zapewniają dużo lepszą dynamikę. Łańcuchowy napęd rozrządu obniża koszty obsługi serwisowej, o ile olej był regularnie zmieniany, a użytkownik samochodu kontrolował jego stan. 90-konna Corsa 1.4 jeździ sprawnie, ale nie sposób mówić o rewelacyjnych osiągach. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 12,4 s. Wszystko przez sporą masę. Corsa waży 1,2 t. Ogólna trwałość oplowskich silników jest dobra, co nie oznacza, że nie przytrafiają się im różne "choroby" - m.in. rozciągnięty łańcuch rozrządu, wycieki oleju, uszkodzenia czujników, zaworu ERG oraz przepływomierza.

Wysokoprężny 1.7 CDTI: Konstrukcja Isuzu jest doskonale znana miłośnikom Opli – trafiała m.in. do Astry, Merivy i Zafiry. W Corsie 125-konny, a od 2010 roku 130-konny motor sprawdza się wyśmienicie. Motor 1.7 CDTI zapewnia niemal sportowe osiągi, a zużywa minimalnie większe ilości paliwa od dużo słabszego 1.3 CDTI. Mankamenty? Turbodziura, rozrząd napędzany paskiem i standardowy DPF. Przy przebiegach przekraczających 200 tysięcy kilometrów coraz bardziej realne staje się widmo naprawy turbosprężarki albo systemu wtryskowego.

Zalety:
+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza
+ Przestronny przedział pasażerski
+ Niskie koszty utrzymania

Wady:
- Awaryjne elementy wyposażenia, trzeszczące wnętrze
- Przeciętne osiągi większości wersji
- Ograniczona podaż dobrze wyposażonych egzemplarzy

Bezpieczeństwo:
Wynik testu EuroNCAP: 5/5 (badanie w 2006 r.)

Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 150-350 zł
Tarcze i klocki (przód): 150-450 zł
Sprzęgło (komplet): 200-600 zł

Przykładowe ceny ofertowe:
1.3 CTDI, 2007 r., 177000 km, 15 tys. zł
1.4 16V, 2007 r., 126000 km, 19 tys. zł
1.7 CDTI, 2009 r., 83000 km, 25 tys. zł
1.6 OPC, 2008 r., 121000 km, 33 tys. zł

Dodano: 10 lat temu,
autor: Łukasz Szewczyk,
zdjęcia: Maciek Majewski
Zobacz inne artykuły
Bezpieczeństwo w Mazda CX-60 – czyli systemy wspomagające i ochrona
Chcesz poczuć się jak właściciel ponad 3000 aut, których nie musisz naprawiać ani ubezpieczać? Takie rzeczy tylko w Traficarze
Okazje ze Stanów mogą być pułapką, ale nie muszą. Oto, jak sobie z nimi radzić
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę prywatności .