Czy warto kupić: używany Opel Corsa D (od 2006)
Nowoczesny, ładny i trwały samochód za rozsądne pieniądze. Podaż egzemplarzy z drugiej ręki jest duża, ale znalezienie dobrze wyposażonego wymaga dłuższych poszukiwań. Czy warto kupić używanego Opla Corsa D?
Corsa jest jednym z najbardziej udanych i najlepiej postrzeganych modeli Opla. W drugiej połowie 2006 roku do salonów trafiła czwarta generacja miejskiego samochodu spod znaku błyskawicy. Corsa D stylistycznie odcięła się od swoich poprzedników. Projektanci postawili na bardziej wyraziste linie nadwozia. Nie trzeba dysponować bujną wyobraźnią, by doszukać się cech wspólnych z Astrą H oraz debiutującą w 2008 roku Insignią. Pod koniec 2010 roku Opel odświeżył Corsę. Samochód otrzymał nowe światła, zderzaki oraz atrapę chłodnicy.
Wysokoprężny 1.7 CDTI: Konstrukcja Isuzu jest doskonale znana miłośnikom Opli – trafiała m.in. do Astry, Merivy i Zafiry. W Corsie 125-konny, a od 2010 roku 130-konny motor sprawdza się wyśmienicie. Motor 1.7 CDTI zapewnia niemal sportowe osiągi, a zużywa minimalnie większe ilości paliwa od dużo słabszego 1.3 CDTI. Mankamenty? Turbodziura, rozrząd napędzany paskiem i standardowy DPF. Przy przebiegach przekraczających 200 tysięcy kilometrów coraz bardziej realne staje się widmo naprawy turbosprężarki albo systemu wtryskowego.
Zalety:
+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza
+ Przestronny przedział pasażerski
+ Niskie koszty utrzymania
Wady:
- Awaryjne elementy wyposażenia, trzeszczące wnętrze
- Przeciętne osiągi większości wersji
- Ograniczona podaż dobrze wyposażonych egzemplarzy
Bezpieczeństwo:
Wynik testu EuroNCAP: 5/5 (badanie w 2006 r.)
Ceny wybranych części zamiennych - zamienników:
Wahacz (przód): 150-350 zł
Tarcze i klocki (przód): 150-450 zł
Sprzęgło (komplet): 200-600 zł
Przykładowe ceny ofertowe:
1.3 CTDI, 2007 r., 177000 km, 15 tys. zł
1.4 16V, 2007 r., 126000 km, 19 tys. zł
1.7 CDTI, 2009 r., 83000 km, 25 tys. zł
1.6 OPC, 2008 r., 121000 km, 33 tys. zł